Jump to content

Tikka T3, kaster enkelte skudd.


espeng

Recommended Posts

Jeg er borti en Tikka T3 som setter typisk 4 skudd i 10ern på 100 m, men det 5 skuddet treffer i 3,4,5 ned til venstre eller under. 

Dette skjer ikke hver serie men forholdsvis ofte. Noen som har vært borti dette eller har en eller annen forklaring på dette. 

Det skjer både med og uten demper. 

 

Link to comment
Share on other sites

Alt tyder på kikkert eller kikkertmontasje, alternativt lite avstand fra framstokk til pipe, men det bruker som regel å gi høye treff og gradvis høyere - ikke "hopp" som du antyder. 

 

Grei måte å feilsøke på er demontere - remontere. Plukk våpenet og montasjene i "molekyler" og sett sammen igjen. Veldig ok måte å gå gjennom hele "riggen" på, kjenner om det er skruer som er løse, noe som er slitt osv. osv.

 

Selvsagt også en grei anledning til å rengjøre kriker og kroker en normalt sett ikke kommer til.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Forutsetter vel at skytter ikke er variabelen, dvs at det skytes med støtte både fremme og bak slik at operatørfeil holdes på et minimum. Nå er det jo ikke bare små fluer det er snakk om når de havner helt ut i treeren. 

Skytes det på papp eller elektronikk?

Om det skytes på papp, er kulehull helt runde?

Hvilke typer ammo er brukt?

Link to comment
Share on other sites

Min rifle var som du beskriver (308) og jeg var da enda mere uvitende om rifle en i dag.Jeg sendte den til børsis som fant en god sprekk i rekylklakk.Denne ble reparert/forsterket og har gått hull i hull etterpå.Kostet på en dyr kikkert da dette ble så bra.At det kunne være noe med skytteren falt meg ikke inn....men nå er høsten her!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...