Jump to content

Brownells, leveringstid?


Nyati

Recommended Posts

Varer blir sendt fra USA på torsdager. Det kan ta alt fra fire dager til tre uker å bli levert til deg etter å ha ankommet landet, etter erfaring (20+ kjøp). Enkelte ganger er pakken merket som meldt sending i to uker før den blir sendt fra Vegårdshei og videre. Grunnen er nok at tollen tar seg goood tid når det kommer en palle våpendeler fra USA til lille Norge. Når pakken først er sendt tar det maks 2 virkedager før du har dne.

Edited by Ei tohi varjata
Link to comment
Share on other sites

Ahaaaa..... Det skilles på "på lager" og "på lokalt lager" ja. Grunnen til at det ikke er ett søkefilter på lokalt lager er sikkert fordi det ikke ser ut til å finnes en eneste kule på lokalt lager?

 

"Glad for mulighet til å bestille"? Lukter det ikke litt vare-rasjonering 1940-45 av ett slikt utsagn? Jeg hadde vært glad om jeg kunne bestilt direkte fra Brownells USA selv. Sist jeg prøvde det gikk det ikke; jeg måtte bestille på .no til helt andre priser. Da kunne man vel i det minste håpet på en litt kortere leveringstid?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Norsk kjøpslov er ett pluss, du har rett i det. Men samtidig til den doble prisen (på mye, men selvfølgelig ikke alt) så kan jeg jo bare kjøpe gjenstanden på nytt hvis det skulle oppstå noe problem. Ellers så har de så god kundeservice i US at det hadde nok vært det minste problemet. 

 

Krangle med tollen er ikke noe tema, aldri hatt problemer med det. Posten ordner med fortolling og tar et veldig nøkternt gebyr for det. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, ErlingElev skrev:

Jeg har i flere år brukt https://www.midsouthshooterssupply.com/ og sender over dammen med jetcarrier. Ikke like stort utvalg som de største, men man slipper en dollarkurs på 20. 

 

Jetcarrier tillater ikke forsendelser med våpendeler. De bryter ITAR-reglene hvis de videresender det. De fleste nettbutikker i USA er også klar over dette og sender ikke til slike videresendingstjenester. Ikke tillater de betaling med utenlandsk VISA-kort heller.

 

Har ikke prøvd fra butikken du nevner, men tro meg - jeg har prøvd de fleste andre.

Link to comment
Share on other sites

På 19.1.2019 den 15.12, ErlingElev skrev:

Evt regnet med at våpendeler uansett var utelukket fra Merika. 

 

Første posten leste jeg, men svaret mitt hadde lite med den å gjøre

For ordens skyld: Det var jeg som ikke leste den første posten godt nok og dermed ikke forstod at dette mest sannsynlig dreide seg om ladekomponenter og ikke våpendeler...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...