Jump to content

Svakt ladet 9mm fabrikkammo?


error95

Recommended Posts

Om du er "heldig" kan du finne Fiocchi 115 gr. som er svært svakt ladet. Har opplevd svært store variasjoner fra lot til lot. De fleste har vært gode, men de dårlige (svakeste) bruker jeg kun når jeg skal trene på feilfunksjoner.  Personlig kjøper jeg 123 gr. om jeg kjøper Fiocchi. Opplever dem som jevnt gode, med god margin på faktorkrav.

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, center skrev:

Om du er "heldig" kan du finne Fiocchi 115 gr. som er svært svakt ladet. Har opplevd svært store variasjoner fra lot til lot. De fleste har vært gode, men de dårlige (svakeste) bruker jeg kun når jeg skal trene på feilfunksjoner.  Personlig kjøper jeg 123 gr. om jeg kjøper Fiocchi. Opplever dem som jevnt gode, med god margin på faktorkrav.

Hissigste 9mm jeg har vært borti har vært 115 gr. Fiocchi, men varierer fra lot til lot.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Stemmer i med de som anbefaler Geco og Limit-Z

Geco hadde tidligere kobberbelagt stålmantel (eller jern? magnetisk er det ihvertfall), men det var helt vanlig blykule under. Dette er uansett god ammo, men har ikke blitt produsert på en stund. Den nye med ren kobbermantel oppleves likt. Om jeg blander gammel og ny ammo i samme magasin merker jeg ikke forskjell.

 

IPSC-merket Geco har bilde av en Glock på emballasjen. Og IPSC-logoen selvsagt.

 

De har derimot en annen fabrikk som er kjent for å lage relativt svak og upålitelig (ujevn) ammo. Det som kommer derfra har en eske med en Open-skytter, men ingen IPSC-logo.

Denne er normalt sett (når den er å få tak i) betydelig billigere enn vanlig, god Geco. Har hørt om noen som mente at de kalkulerte inn 1% klikk med denne ammoen. Jeg tror det er litt overdrevet, men bare vær klar over at den er kjent for å være langt fra feilfri.

Slik ser den ut:

3538.jpg

Link to comment
Share on other sites

Feillotten fra geco er borte for lengst, ble også solgt som B vare, av de som var hyggelig nok til å opplyse om det.

Jeg var med på geco testdag under worldshoot i frankrike, de har en ny utgave av hullspiss ammoen, for matchskyting samt en helt innkapsla blyfri "miljø"ammo nå, så var noen nyheter. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...