Jump to content

Kjennskap til Acorn 6210?


Jeger'n

Recommended Posts

Noen med god kjennskap til Acorn 6210? Har et par slike som jeg ikke får opp menyen på. Slår de på og den vanlige åpningslyden kommer, så er "bildet" med ei eikenøtt framme et tiendedel eller så, før skjermen blir mørk. Jeg kan trykke "Meny" til jeg dør (har ikke forsøkt riktig så lenge ennå), men noen meny dukker ikke opp. Noen jeg gjør feil? Er vel to-tre år siden jeg satte de opp forrige gang. Alt har fungert som det skulle etter det, fram til jeg skulle sette i nye batterier og gjøre de klar i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

En stund siden du skrev dette. Fikk du fikset problemet?

Jeg kjenner ikke til slike kamera, men søkte litt på nett.  Mine første tanker er om det står minnekort i kamera? Kanskje du må kjøre full runde med rekonfigurering. Det gjøres vel med at man først setter minnekortet i en PC, kjører programvaren og setter opp dine innstillinger. Deretter setter du inn minnekortet i kameraet og fortsetter der.  Det er ren gjetting ut fra det jeg så i denne videoen: 

 

Link to comment
Share on other sites

Om du ser 3:52 sekunder ut i filmen, da ser du at det står: "Update menu.dat. Successfully" og 3:53 sekunder ut i filmen står det: "Update setup.dat. Successfully" dette tolker jeg som om at kamera henter inn en menu- og en oppsettfil fra minnekortet. Den leses inn under oppstart av kamera.  Om disse ikke er der, eller er skadet kommer kamera i en "deadlock" dvs. det er en forutsetning at disse lastes før en menu kan vises på skjermen.   ("Deadlock" kan forklares som at du f.eks skal reise med bussen, men du kan ikke gå på bussen før den kommer. Du blir da stående der, umulig å komme videre)

 

Fremdeles gjetting ut fra erfaringer med andre dataprodukter. 

 

Håper det løser seg.  :)

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...