Jump to content

Høydejustering av kolbekappe


msteiro

Recommended Posts

Trener en del med et FWB 300S, som har høydejusterbar kolbekappe.

 

Begynt å prøve litt frem for å se hvordan dette føles å skyte med, men tenkte høre hva folk foretrekker til forskjellige typer skyting?

 

Ser at en del som skyter liggende med chassis flytter den godt opp (i linje med løpet), kun for rekylopptak, eller gir det noe stødigere stilling?

Link to comment
Share on other sites

Til DFS bruker jeg justerbar kolbekappe. Der justere jeg den mellom stillingene. Og til feltskyting der man skyter oppover eller nedover kan man justere kolbekappa litt for å beholde den stillingen man er vant til på kne eller ligg. Gjelder forsåvidt på bane også da man på noen baner skyter litt oppover eller nedover.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar, får teste litt oppover og nedover med luffen i hagen.

 

Det jeg vurderte var egentlig å "permanent" flytte den noe opp, så den var på linje med kinnstøtten. Skal legge på en spacer, så enkelt å sette ddn offset oppover.

 

Ble litt inspirert av denne ift munningsvipp.

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Torf skrev:

Koster den fyrstelige sum av 195.- hos Landrø:

 

http://www.landro.no/Vaapendeler/Sauer-STR-Match-kolbekappe-Justerbar-m-skrue

Var å så på den tidligere i dag faktisk, virker ikke dum den. Hvordan er det med den knappen og rekyl? 

 

Ikke at jeg skyter med noe magnum kaliber akkurat, men ofte i t-skjorte og med betydelig lettere våpen enn en STR.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...