Jump to content

Luftgevær, hva skal jeg kjøpe??


jee82

Recommended Posts

Så et tilbud på en BSA Comet på xxl nylig og 15åringen i meg ble vekket til livet igjen ;D

 

Hadde egentlig tenkt å handle det, men etter litt googling fant jeg ut at det ikke blir en BSA allikevel. Luftgeværet kommer mest sannsynlig til å bli brukt mest til ølbokser og kongleskyting, men når jeg først skal handle har jeg lyst til å handle noe som kanskje kan inspirere og være kapabel til mer. Etter en del googling har jeg et par alternativer som er aktuelle:

 

AA Tx200

HW50s

HW95s

HW77k

HW97

Mauser K98

Walther LGU

 

Egentlig er det helst luftgevær som ikke behøver kikkertsikte jeg aller helst vil ha, men TX200 og HW97 har fått så mye lovord at jeg kunne ikke lage en liste uten. Vurderte sterkt å handle et HW50s, men leste det var litt problemer med det, og det har heller ikke "underlever" som jeg også vil ha (vet ikke hvorfor, men har fått for meg at knekkløp gjerne går ut over treffsikkerheten på sikt?). Er ikke redd for å skru litt, men kan ikke akkurat skryte på meg noen som helst erfaring med luftgevær (eller andre typer gevær for den saks skyld), så et tilnærmet "vedlikeholdsfritt" gevær hadde heller ikke gjort noe ;) Hva tenker dere? Det som virker mest interessant for øyeblikket er HW77k da det både har "open sights" og "underlever", men lurer jo litt på om det kan bli litt for tungt og plundrete bare for å skyte litt kongler :D All hjelp til å løse dilemmaet mitt blir mottatt med stor takknemlighet :)

 

En annen ting jeg lurer på er, hvor handler dere på nett? Jeg har en game-on i nærheten så jeg har mulighet til å plukke opp en Mauser K98 eller Walther LGU derfra, ellers blir det å bestille fra nett. Ser www.becotrading.no og www.beverensport.no fører AA og HW.

 

 

Edited by jee82
Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, Mas-36 skrev:

Du har jo også den nye Gamo CFP eller noe slik? Underlever og SAT-avtrekk. Skal være bra saker. Har en brekkrifle fra de med slik luftstempel(ikke fjær) og det avtrekket. Knallgod.

 

Mener du Gamo CF-X? Søkte etter CFP men fant ingenting.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har HW50s og kan si med sikkerhet at det ikke går ut over presisjonen at jeg må knekke løpet. Samler i et hull på 15m om jeg gjør det jeg skal, har endog skutt på 50m utendørs i vind og truffet ølboksen lett. Jeg valgte 50s fordi prisen var innafor, og det er god kvalitet rett gjennom.

Link to comment
Share on other sites

ville gått  for weihrauch 50 eller 95, har, har hatt begge, god kvalitet ,god presisjon                                                                                 gd

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kjøpte nylig Feinwerkbau 601. Presisjonen er særs bra skyter jevnt hull I hull med diopter på 15 meter.  Men det skal de fleste halveis gode luftgevær klare.  

 

God ergonomi og ikke minst en helt fantastisk bra avtrekker. 

 

Byggekvalitet er også av fin fin standard. 

 

Vurder gjerne eldre matchvåpen, prisene ligger fra 3000 ish.  Gjerne litt mer om de har fått en nylig overhaling. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Er klar over det... Men etter meeeeget dårlig kundeservice i den forbindelse, vurderer jeg å heve kjøpet og finne meg noe annet... Problemet er at valpen min er særdeles fornøyd med den BSA Comet han har nå... Så mulig jeg bare må la det være, og komme meg over irritasjonen... 

Link to comment
Share on other sites

21 timer siden, Spinnvillt skrev:

Hva annet kunne man kjøpt innenfor samme pris som BSA Comet, den de selger på xxl til 1499 nå... Jeg betalte 2199...grrrr... 

Den har vært enda billigere til tider, under tusenlappen om jeg ikke husker feil. Sier litt om hva de tjener på sakene.

Gå og fortell dem hva de synes om måten de behandler deg som kunde, og be om kompensasjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Gamo, ble nevnt her. Du har Replay-10. Fås i lett stokk, og at man kan ha ti bly skudd i magasine. Kenekke å skyte. Utgang på litt over 300m/s står det skrevet for bly. Enkel og lett i bruk. Greit med sikte på denne. Fås også som 5.5, men da blir det annet enn kongle som ment til. Så da 4,5 og nå har Gamo kampanje pris på denne. Lett i vekt å lett å bruke. Og kvaliteten har kommet seg relativt bra på de nye. Får dempet lyd og rekyl, og avtrekket har blitt meget bede. Men det skulle vel ikke mye til, tenker man noen år tilbake.

Edited by Luft=blink i Norge
Navnfeil
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...