Jump to content

Forsikte til Krag


qualibra

Recommended Posts

Hei .

Jeg er en av meget få som fortsatt skyter DFS med en gammal banekrag .

 

Spørsmålet mitt er som følger:

 

Finnes det noen som har et komplett forsikte til banegevær etter Hauges system som jeg kunne få kjøpt ?

Hullkornet på det forsiktet jeg har , er festet etter et helt annet system - nemlig den vanlige typen som slippes ned i et "skår"

i kornbeskytteren, og som har to små "ører" av forskjellig høyde som skal passe i hver sin utfresning på begge sider av kornbeskytteren .

Deretter skrus det en serratert festeklemme(eller hva man skal kalle den)etter og tvinger kornet fast i sitt leie .

Det jeg beskrev ovenfor er altså det systemet som jeg allerede har .

Hauges system - der i mot , har et hullkorn som har en tverrstående "fot" av samme tykkelse som selve kornet, og som har et hull mitt på "foten" rett under selve kornet .

 

Dette er da formodentlig festeanordningen som passer i kornbeskytter av Hauges type .

 

Vet ikke om det er så lett å forstå hva jeg mener med dette forsøket på en beskrivelse , men de som eventuelt har slikt, vil nok skjønne det .

 

Det har seg slik at jeg sitter på veldig mange slike korn i alle dimesjoner.

Det skulle derfor vært fint å kunne bruke noen av dem , da jeg mangler flere reserve hullkorn av alternativ dimensjon til det sikte jeg allerede har .

 

På forhånd takk for den responsen som måtte komme .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...