Jump to content

Utstyr til Classic


Recommended Posts

Longcourse er 32 skudd, du må lade om noen steder, du kan få en hotrange og ymse, så tja, minimum 5-6 mags, men ser at de fleste classic gutta fort har 10 i litt ymse lommer. 

 

Hylster for konkurranse, gjerne kydex, ikke vits med noe fancy.

Magasinholdere får du ymse, også kydex, finn noe som er laget for ipsc/uspsa, ting for "conceal carry" osv egner seg ikke.  double alpha, ghost, bladetech f.eks.  har mye bra

 

velkommen til dssn/ipsc, classic ER fett. 

Link to comment
Share on other sites

Nakling har slutta med holdere. Ville kjøpt et ok kydex hylster eller lign, feks DAA eller Blade Tech, ett bra belte, og magasin holdere. Ideelt sett er vel holdere nok til minimum 6 magasiner. Du kan feks få en hotrange med medium course 24 skudd på første stage og en short på 12 skudd på andre. Da trenger du minimum 3 magasiner på første og to på andre. Du har da igjen ett "shit happens" magasin.  Man kan vel klare seg med 4 holdere men det blir mer styr da man må dra med seg løse magasiner til hot range ol,  av og til.

 

Selve magasinene bør du ha 6+ av. Jo flere du har, jo mindre stress vil du få mellom stager.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker singlestack-magasinholderne til DAA.  De er akkurat så store de trenger å være, og siden man kan sette de med kula ut, så kan man stappe ganske mange tett sammen på beltet, slik at man får tak i alle magasinene uten problemer, selv om man (som meg) liker å ha med seg mange magasiner når man skal rote seg bort på en longcourse.

Link to comment
Share on other sites

Tok noen bilder for å illustrere hva jeg mente i forrige post.classicrigg1.jpg

Som du ser kan holderne vinkles utover (ikke trinnløst, kun 0, 90 eller 180 grader) og tiltes (i små trinn) forover eller bakover etter egne preferanser.

Settes de til å peke ut fra beltet, tar de veldig lite plass. I tillegg er det verdt å merke seg at selv når man slenger mange holdere tett sammen, så mister du fremdeles ikke feste med innerbeltet. Med andre magasinholdere ville det ikke vært noe borrelåskontakt mellom beltene i dette området i det heletatt. Så dette er helt klart et design jeg liker.

classicrigg2.jpg

Billige er de også. Jeg kjøpte mine fra 2alfa, men om du kun skal ha magasinholdere og ikke har noen preferert forhandler, så er det pvas og overraskende nok Børselars som har de billigst av alle jeg har sett. Det lønner seg ikke å importere direkte fra DAA så lenge norske forhandlere har det du trenger på lager.

 

Og du trenger ikke nødvendigvis seks maglommer. Ihvertfall om du har en magnet. Jeg ville ha klart meg helt fint med fem. Fire går også, men det kan oppleves som litt stressende på enkelte hotranges.

Edited by AndersR
glemte bildene
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...