Jump to content

Import av trofeer; how to?


Chiefen.v-2

Recommended Posts

Har gode erfaringer med Labradorcargo.dk fra Namibia, sjøfrakt per container, det tar si tid men prisen er ikke avskrekkende. Regn med 12. - 14.000,- for en passe stor trekasse..

 

Fikk sendt trofeer fra Botswana via SA,  med flyfrakt av Turkish Airlines.....fikk en helt aldeles sinnsyk regning....så hold deg unna alt som heter flyfrakt..

Link to comment
Share on other sites

Vi har brukt labrador cargo og flyfrakt hver gang og er kjempefornøyd, det har vært liten prisforskjell på fly og båtfrakt.

Vi spurte i hvert tilfelle både på fly og båtfrakt og det var ikke store forskjellen på noen av kassene, det lønner seg og be om tilbud på begge deler og be om tilbud på forhånd så man slipper noen overraskelser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid brukt flyfrakt og har aldri hatt noe tull. Som speditør her hjemme har jeg de siste gangene brukt SAS Cargo Trustforwarding. De fikser også videre transport her hjemme og alt blir levert på døra (tror jeg betalte rundt 800kr sist, Gardermoen-Skien) Legger ved en skjermdump av siste invoice fra Botswana.

Som dere ser, kom selve flyfrakten på ca 1200 US$. Men myndighetene i SA er ganske grådige for å ha en forsendelse i transit og dette fordyrer selvfølgelig. Dette unngås selvfølgelig når man jakter i SA.

IMG_0607.PNG

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...