Jump to content

Rifle gis bort til nybegynner.


Olesøn

Recommended Posts

Jeg har en Mauser som skulle tas over av min tidligere svigerinne. Det ble ikke noe av, og nå tar den bare opp plass. Ergo må man jo booste karmaen litt (gudene vet at det trengs iblant), og gi den bort til noen som trenger det. 

 

Den er dog ikke helt ferdig. Det er montert flett ny pipe i .308, nytt avtrekk, og det er satt på baser og ringer til en-toms. 

Det som trengs er stokk, og aller helst ny sikring. Sistnevnte er original og blir følgelig knotete med vanlig kikkert montert. Den virker, men bare såvidt. 

 

Mottager må være rifleløs fra før, fersk i gamet, og født uten for mye dyrt bestikk i kjeften. Jeg vil at den skal gå til noen som faktisk trenger den. Samtidig må vedkommende skaffe stokk og kikkert sjøl. 

 

Er det noen som føler seg verdig, eventuelt kjenner noen slike? 

 

Klar, ferdig, gå. 

  • Like 19
Link to comment
Share on other sites

Vedkommende du finner verdig kan få en kikkert av meg.Har en Shirestone 3-10x44 som har tomme-diameter på røret.Ingenting galt med den,men jeg bruker den ikke lengre.

Flott tiltak☺Håper det er greit at jeg legger dette i tråden din.

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også gitt bort våpen før, det gir god karma!

Tror jeg har en 1/4 sikring på lur, og muligens ett skjefte viss det er av interesse Olesøn, da er rifla klar for jakt

Er på ferie så du må gi meg ei uke på å komme hjem å leite. Ta kontakt i tilfelle det er av interesse

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Jeg har nytt godt av kammerånden i noen år nå, så egentlig er det vel mer å betale tilbake karma enn å booste den. Men vi trenger kandidater, så alle må tenke etter om de har noen i slekta/nærmiljøet/skytterlaget som trenger startpakke. 

Link to comment
Share on other sites

Foreslår Alexander Ekren!!! Han gikk på jegerprøvekurs hos meg for et par år siden, har gnikket og gnurt siden da og fått kjøpt seg en hagle. Er for tiden i førstegangstjenesten og har ikke råd til rifle. Denne gutten hadde fortjent og trengt en positiv opplevelse mer enn de fleste andre jeg kjenner!!! :) Har bedt ham lage seg en profil her og slenge seg på! :) Får han rifla her, kan han jakte hos meg! Da hadde vi ordnet ham full pakke!!! :)

Edited by Stefan J
Glemte en L :)
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Hei

Har et søskenbarn, Martin S. Han vil være en god kandidat for et evigvarende mauserprosjekt. Han flyttet fra Troms til Bergen for å studere, da måtte dessverre hans høyt elskede rem 870 selges, pga dårlig økonomi og prioritering. Han har kjærebedd meg om å få låne den gamle salongen min, slik at han har noe å fikle og kose med utover sene sommerkvelder. 

 

Håper han kan være en god kandidat.

 

 

 

mvh

lillefix

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Brutalt ærlig: Vet ikke helt om en nybegynner har bruk for boresight. Takker for tilbudet, men trur rett og slett ikke at det trengs. 

 

Reim er velkomment, fester kommer ann på stokk.

 

Har tre kandidater så langt. Vi sier at fristen for "påmelding" er 29 juli. Da er det en del kammer-ater hos meg i forbindelse med stadig økende antall år lagt bak meg, og det vil da bli foretatt trekning med nok vitner til at alle er fornøyd. Jeg forbeholder meg retten til å luke ut kandidater som ikke oppfyller nevnte krav om alder, muligheter og formue. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Heisann! 

 

Jeg heter Per-Åsmund og er en 19 år gammel gutt.

Tok jegerprøven i Februar 2016, og etter dette har jeg bare blitt mere og mere interessert i jakt og friluft. Fra våren 2016 har jeg vært 1 til 2 ganger i uka på skytebanen, hvor jeg også er blitt medlem i leirduegruppa. Når jeg har vakt er jeg med på å åpne banene, stenge dem, og stå i kassa hvor vi selger skudd og duer. Fikk en gammel hagle av min far i 18-års gave, som jeg bruker nesten hver uke, alt ettersom om skytebanen er oppe. Vært med på flere opplæringsjakter, både på skogsfugl, rådyr og rev. Nå leter jeg etter en rifle, slik at jeg kan begi meg ut på elg, hjort og rein jakt. Jeg ser du leter etter en person med ikke har så god råd, og som er interessert i deler av en rifle. Det hadde vært veldig snilt hvis denne personen hadde vært meg :) Har heller ingen i familien min som er interesserte eller holder på med jakt, så det er få muligheter for å låne våpen. 

Når sant skal sies er jeg en læring som tjener penger, men siden jeg bare er på jobb 3 dager i uka, og på skole 2 dager, er det ikke store lønnsslippen. 

 

Føler jeg har skrevet en CV, haha... 

 

Edited by Peraka
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Olesøn skrev:

Brutalt ærlig: Vet ikke helt om en nybegynner har bruk for boresight. Takker for tilbudet, men trur rett og slett ikke at det trengs. 

 

Reim er velkomment, fester kommer ann på stokk.

 

Mener det er uncle mikes hurtigfeste som passer

Tror også jeg har en våpenkoffert i plast fra xxl som kan brukes som emballasje når jeg sender skjeftet

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden viser at kammerånd ikke bare gjelder en og annen fjellape med ei børse til overs, men hele forbanna gjengen. Dette er grunnen til at jeg faktisk holder på med drift og moderering og styre og stell. Vi er slettes ikke så verst når vi går i samma retning. 

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Postpakke på vei til Sollia.

Skal sies at siktet var noe mer brukspreget enn jeg husket.Men linsene er bra og alt det tekniske fungerer.

Jaktet selv med dette i 12-13 år så da bør det klare seg for en annen nybegynner også☺Er nå timer i skogen som er viktigst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en enslig nabo dame på over 50 år som har funnet den hunden som hun ønsker å ha. Oppdretter er seriøs og selger ikke denne type hund til andre enn de som bruker den til det den skal brukes til - jakt. Dermed svinger hun seg nå rundt og begynner med jegerprøven og skal begynne med egnet jakt til hunden som hun da får kjøpt. Jeg ønsker å nominere henne til denne børsa. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Da har jeg rota rundt i kjeller, loft, garasje og verksted.

Resultatet ble som følger:

1 stk våpenkoffert

1 stk komplett 1/4 sikring til org. Mauser  M98 boltmuffe

1 stk skjefte, med ett manglende fremre reimfeste som tydeligvis har vært nødvendig til noe annet en gang?

Jeg har vært i rotekassene til mine kompiser, samt diverse våpensjapper for å finne en, men til ingen nytte desverre.

 

Uansett så går dette i posten i morgen etter jobb

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Og vinneren er.... 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Martin S, Lillefix' søskenbarn. Vi har Bergensk representant her nå, så han får med seg våpen og utlånserklæring på turen over. Gi meg en lyd når søknad er innvilget, så ordner vi overlevering. 

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Jippi. Strålende. Kjempebra. 

Har overbringet beskjeden til han, og han er i himmelen. 

Dette hadde han ikke trodd. ( Tror egentlig han blei litt rørt)

 

 

På vegne av Martin må jeg bare få takke alle som har donert ting og tang til denne rifla.

 

Tusen takk til alle sammen.

 

 

 

Mvh 

lillefix 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...