Jump to content

utenlandsk skytter på stevne i norge


Purdey

Recommended Posts

Hei, hva trengs av papirer og tilatelser for en utenlansk person som blir invitert på et skytestevne her i landet?

 

slik jeg forstår dette så skal det holde med det jeg forespeiler nedenfor

 

https://politiet.no/tjenester/vapen/vapen-inn-og-ut-av-land/

 

Holder det med en innvitasjon fra stevnet og skjemaet "Temporarly import of firearmes for hunting and competittion"

 

Kan da vedkommende gjest også ta med seg egen ammunisjon?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ut ifra at det er forskjell alt etter hvilket land man er fra. 

Har du Europeisk våpenpass og en invitasjon, er jeg ganske sikker på at det bare er å "kjøre på grønt".

Sånn som vi fra Norge gjør når vi reiser til andre europeiske land (bortsett fra registrering når du skal til eller gjennom Sverige).

 

Vet at for eksempel om man er fra USA, er det ikke noe problem å reise til Norge med våpen (husker ikke hva som måtte gjøres i forkant), men veldig mye styr om de vil ta det med fra Norge til Sverige.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har reist "motsatt vei" mange ganger, og nå i nyere tid er det som tidligere nevnt nok med invitasjon og Europeisk Våpenpass til de landene som aksepterer dette. Og en rimelig mengde ammunisjon kan man ta med seg uten problem. Han må være forberedt på å bli spurt om mengde ammo ved utreise, og da bør restmengden stemme i forhold til rimelig ammoforbruk til evt trening og konkurranse.

Link to comment
Share on other sites

 

På ‎10‎.‎07‎.‎2017 den 18.33, Purdey skrev:

Er det noe begrensning på hvor mange våpen som han kan ta med?

 

Han må vel også nødvendig vis kunne ta med seg ammo til våpenet? 

 

Hvilket flyselskap som benyttes til reisen tur/retur er og av interesse. Noe forskjellige regler på vektbegrensninger og antall våen og ammo fra de enkelte flyselskap.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...