Jump to content

Beste kilde for jaktfilmer


msteiro

Recommended Posts

Litt usikker på hvor denne skulle ligge, så bare å flytte hvis feil.

 

Vært litt i humøret til å se jaktfilmer i det siste, og vurderer litt hvilken "kilde" jeg gå til.

Er kanskje litt kresen, men mener at nivået på produksjonen må være på et visst nivå for at jeg skal se noe over tid.

Heldigvis virker det som det dukker opp mer og mer av skikkelig bra filmer fra rundt i verden.

 

Tenkte da høre med kammerfolket hva som brukes mest, og hva dere anbefaler?

 

Foreløpig er det 4 konsept jeg kan komme på for å se ordentlige jaktfilmer:

 

YouTube

Utvalg: Veldig høyt

Pris: Gratis

 

Ekstremt utvalg, men også ekstremt varierende kvalitet.

Vanskelig å finne det best hvis man ikke vet hvilken bruker man skal følge, og mye er amerikanske filmer med tilhørende heftig gitarriff og lange hold.

Synes det blir langt mellom virkelig gode filmer. Største ulempen er at det "krever" netttilgang. 

 

Hunters Video Channel

Utvalg: Bra

Pris: 70-100 kr mnd

 

Egen app og ganske lekker layout generelt. Det jeg har sett der var veldig bra, med mye europeiske filmer av høy kvalitet.

Pluss for sesongbasert tilnærming og jevnlige oppdateringer. Ikke gått gjennom nok til å sjekke at det ikke er mye gjenbruk.

 

Noen andre lignende sider?

 

Jegere/skyttere's egne hjemmesider

Utvalg: Begrenset

Pris: 700 kr per år, 120 per film, evt leie 

 

Fordel at man kan følge sine "favoritter" og folk man vet har peiling. Type Clausen & Norin (etc. etc.) har utrolig bra videoer, med temaer som både er interessant og lærerike innenfor sine felt.

Litt ulempe er at man kan få nok av en person, måte å filme på eller tema. 

 

DVD

Utvalg: Høyt

Pris: 50-200 kr

 

Finnes egentlig alt mulig, men blir kanskje mindre og mindre nye filmer.

Ulempe er at formatet er litt ut datert i forhold til nye PCer og iPad etc. 

 

 

Edited by msteiro
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, msteiro skrev:

Litt usikker på hvor denne skulle ligge, så bare å flytte hvis feil.

 

Tenkte da høre med kammerfolket hva som brukes mest, og hva dere anbefaler?

 

Hei, flyttet denne til Bibliotek.

 

Har brukt Clausen TV og Bearplay mye. Clausen går jo mange en høy gang på teknisk kvalitet. Bearplay er ikke i helt samme divisjon der, en del vinglete kameraføring o.l. Men allikevel er mye av det vel så severdig, hvert fall de filmene hvor Rasmus Boström medvirker. Han har spisskompetanse på rovviltjakt, god evne til å formidle kunnskap og evne til å få skikkelig spennende og i visse tilfeller spektakulære sekvenser festet på film. Anbefales hvert fall av meg. 

 

Jeg blir ofte mer involvert og har større underholdningsmessig utbytte av jaktfilmer med litt lengre sekvenser. Jakta er tross alt mer enn felling. På dette er Bearplay bra, så får jeg heller tåle litt vinglete kameraføring og dugg på linser, det er jo på sett og vis sjarmerende det også.

Link to comment
Share on other sites

Skal sjekke den ut!

Clausen TV får for både jakt og produksjon, men ikke sett nok av de til å si noe om forhold jakting/skyting hvis man skal kalle det det.

 

Nå fant jeg faktisk Norin og Lindroth filmene på Hunters Video, så blir nok et medlemskap der :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...