Jump to content

Hjortejakta 2017


jegerak

Recommended Posts

Tar meg frihet til å starte årets hjortejakt tråd:)

Nærmer seg med stormskritt, oppskyting på begge våpene ble gjort i april og mange treningsdager har blitt gjennomført. ( er DFS skytter så blir en del trening)
No som graset har begynnt å gro etter første slåtten har det begynt å komme dyr utpå atleget igjen. Sist natt ble det sett over 30 hjorter så skal ikke stå på dyr til høsten.

Det gledes :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Trur vi har det meste i boks til årets jakt. Har fått flyttet ett par jakttårn til "bedre" plasser samt ryddet løypene for tørkvist slik at vandringen mot postene går litt mer knirkefritt. Propan apparatet er hentet, koja er sjekket for mus (hadde et lite angrep i fjor), riflene er mer enn godt nok skutt med og proviant er foreløpig notert på ark.

 

Vi har fått innvilget én uke kontinuerlig hjortejakt i år også. Uke 37 er Jon og jeg klare for årets sesong. I år, som i fjor, blir det også brukt drever noen dager. Denne hunden er godkjent ettersøkshund og loser hjort meget godt. 

 

Kvota er satt til 15 dyr på storvaldet i år. Vi jakter på én del av valdet, og har fått beskjed om at vi er alene nå i begynnelsen av jakta. Dvs at vi disponerer hele kvota. 

 

Ønsker alle andre hjortejegere lykke til under årets jakt. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Torsdag er siste arbeidsdag så er det fri fram til jobb igjen 11. september! Gleder meg som ein unge:D Ute halv fem i dag tidlig og sjekka forholda framme i dalen samtidig som eg såg etter rev. Såg røflig 40 hjort på bøen uten og sjekke fleire plassar. Så det lovar godt!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På ‎14‎.‎09‎.‎2017 den 15.26, Fury skrev:

Det er i Telemark!

 

Vi har nå kommet midt i jaktuka våres her i Telemark, og vi fikk en spissbukk på 53 kg (slaktevekt) første morgen i ett skikkelig regnvær. I dag datt det en fjorårs kolle som vi ikke har vekt på ennå. 

 

 

 

 

 

 

IMG_0273.JPG

IMG_0274.JPG

Ser dere bruker Drever Hva er deres erfaring med det? blir den litt for hard?

Link to comment
Share on other sites

Dreveren brukes både på hjort og rådyr. Han fungerer fint og gir seg vanlig etter 2t los. Hvis vi skal være litt kritiske så fungerer han bra, men han liker dårlig litt sinna hjortebukker ... 

 

fjorårs kolla ble kontroll veid til 48kg! 

Edited by Fury
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Da ble d en hjortekalv på meg i kveld.Godt å lykkes tredje kvelden etter støkking og stang ut to foregående kvelder.

Fullstendig overskyet og snøvær,men like før fullmåne så det var nok takket være snøen som kom i dag at jeg kunne skyte.

20171201_225106.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...