Jump to content

Smalt korn til Pardini SP 22


Morten B

Recommended Posts

Rask googling får fram https://www.pardiniguns.com/

 

Som viser at det finnes 3,0 til 5,0 mm bredde på frontsiktet som er 7mm høyt (SP) og 2,5 til 4,0 mm bredde på frontsikte som er 8mm høyt (Rapid Fire). Usikker på hva de kommer med originalt, men børselars burde skaffe det meste. De kan sikkert også file litt for deg om det du trenger ikke er innenfor det som finnes fra fabrikk. Ta en tlf. så får du raskt svar :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har alltid hatt forholdsvis bredt korn på mine pistoler. Dersom jeg har trengt mer lysåpning har jeg heller åpnet skuret litt. Da jeg skyter både bane og felt har fordelen med bredt korn på bane (for meg) vært langt større enn ulempen på felt. Jeg har faktisk aldri opplevd dette som noen ulempe på felt. Men når jeg skyter hurtig og felt skyter jeg inn slik at jeg sikter midt i på 25 meter.

 

Jeg ser ikke bort fra at det ut fra en totalvurdering vil lønne seg å beholde det brede kornet. Men, som vanlig: YMMV...

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som blir dekt av kornet i felt på de stevene jeg har vært på er de berømte nøkkelhullene. Gjør meg ingen ting da jeg vet at når nøkkelhullet er borte sikter man midt i. Traff 2 av 3 nøkkelhull på Meheia sist helg og det siste er min feil fordi siktet står litt høyt og jeg glemte å kompensere litt ned i kampens hete :-) Skyter bl.a. Pardini med originalkorn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...