Jump to content

Kite 2.5-15X56 innkjøpt!


Hare4

Recommended Posts

Vet ikke helt hva jeg skal sammenligne den med, ble litt overrasket over at ikke jeg fant noe å sette fingeren på foreløpig. har hatt flere Swarovski Z6i, Z4i, Zeiss HT, Leica Magnus +++ og vil si denne klarer seg veldig bra i forhold. Den er veldig lys å se gjennom, bredt synsfelt, klar helt ut til kantene, tynt trådkors, rund og fin rød lysdot som kan justeres veldig liten og stor nok til å brukes om dagen også.

 

 Det blir vanskelig å forsvare prisen på Z6i, Z8i, V8 og Magnus med denne tror jeg. Eneste du mister med denne er dag/nattmodus :)

 

Hadde vært gøy å høre om flere har prøvd denne og kanskje di andre modellene 1-6 eller 2-12 ? :)  

Link to comment
Share on other sites

Har sett på denne selv. Virker interessant. Hva måtte du gi for den? Ser at prisene varierer en del. Enkelte operere med priser rundt 14-15 tusen. Med slike priser blir det vell vanskelig å konkurrere med Zeiss V6. Men jeg har også sett 1,6-10x42 versjonen for rundt 11 tusen. Denne tilbyr ikke Zeiss.

Tårnene på denne så lovende ut med tanke på jaktbruk. Er de kurante å nullstille?

 

Fint om du kommer med en rapport når du har brukt den litt.  

Link to comment
Share on other sites

Tårnene er bare å løfte opp og nullstille. Vil tro trådkorset er tykkere på di minste kikkertene. Jeg har og lyst på 1-6 eller 1,6-10 på den andre rifla :) Har kun skutt på blink med den , men må få prøvd den i skumring noe produsent skriver den skal være veldig god på.

 

Kjøpte min her: https://villmarksutstyr.no/butikk/jakt/optikk/kikkertsikter/kite

Link to comment
Share on other sites

Så i en 2-12x50 i går faktisk. Veldig klar og fin å se i, det eneste jeg bet meg merke i var det mindre synsfeltet sammenlignet med en z8i 2-16x50... diameteren på selve bilde man ser virker en del mindre... men helt klart mye kikkert for pengene

Link to comment
Share on other sites

Minner mer om Zeiss sin HT 2.5-10x50 med tanke på synsfelt, z8i er veldig bred i synsfeltet:) min HT er ikke helt klar i kantene , det er Kite, den har og en lysbryter som gjør at ikke lyset går av hele tiden når du har gått med børsa på ryggen ;) 

Edited by Hare4
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nå har jeg fått testet siktet skikkelig på dagtid og nattestid, her er mine erfaringer med siktet:      

 

Pluss: Stort synsfelt, krystallklar ut til kantene, ingen fisheye, lett zoomjustering, lysprikk som kan brukes både om natten og dagen,  Veldig lys å klar sent på kvelden/måneskinn minner mye om Zeiss HT og Z4i egenskaper!, ikke medforstørrende, tynt fint trådkors og overkommelig pris.

 

Minus: lyset går ikke av av seg selv, må skrus av etter bruk og er litt kresen på øyeplassering(mulig det er bedre på andre modellene med mindre forstørrelse).  Trodde den ble litt slørete ved full zoom, men det viste seg bare at det var demperen som synes litt i nedre kant av kikkerten, se det ene bildet med 6x zoom så ser du litt av demperen?

IMG_3391.JPG

IMG_3388.JPG

IMG_3361.JPG

IMG_3366.JPG

IMG_3372.JPG

Edited by Hare4
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
  • 1 year later...
  • 2 years later...

Prøver igjen å blåse litt liv igjen i denne tråden🙂


Noen som har dannet seg noen flere erfaringer med Kite? Liker specs på 1-6 siktet veldig godt, blant annet 12mm utgangspupill er det vel få (om noen) i den prisklassen som kan konkurere med.

Link to comment
Share on other sites

Hadde en 1-6. Skarp, klar, synsfelt, alt, fin kikkert.

Men den flytta treffpunkt ved zoom. 
Garantisak, Nordskog, Elendig, over grensen til uforskammet kundebehandling. Mange måneder att og fram.

Kjøper aldri noe som må gjennom Nordskog igjen.

 

Kikkerten jeg til slutt fikk istf. var super, men jeg var så lei at jeg solgte den tvert - og kjøpte en strengt tatt dårligere Leupold. Men både de og importør er tilsnakkende…

 

K

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, M67 said:


Garantisak, Nordskog, Elendig, over grensen til uforskammet kundebehandling. Mange måneder att og fram.

 

Enig. Katastrofe. Synd, for de har agentur på mange viktige merker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...