Jump to content

Jaktdress


Gamepoint

Recommended Posts

Jeg har Arcteryx Leaf jakke i crocodile. Helt rå, helt rå pris også dessverre.. 

 

Har sansen for Kuiu, i den grad snittet passer deg. 


Har fått meg ei bukse fra Kuiu nåp modell Yukon i Vias camo. Litt heftig camo, men tror den skal bli fin på villreinjakta! Den blir til bruk i dårlig og usikkert vær. Har ei lett ullbukse fra Firstlite, modellen er utgående og heter Kanab 2.0. Den nye versjonen heter Obsidian. Dette er bukser i merinoull. Helt topp i fjellet i både kaldt og varmt vær! Neste tilskudd på klesfronten blir nok Yukon jakka fra Kuiu, neste gang de har salg. Vanvittig pris når den skal inn til Norge med mva og gebyrer.. 

Når det er sagt så prøver jeg å "spare" Arcetryx Leaf jakka litt. Vet jeg kommer til å savne den den dagen den er utslitt, men usikker på om jeg hoster opp såpass mye penger en gang til, på ei jakke... 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hva er feil med utstyret fra kolonitiden..?  Britene utviklet safariutstyr over 60 - 70 år...det fungerer..

 

Selv har jeg to av disse, en i khaki og en bushgrönn....dekker alle forhold i Afrika..

 

https://www.google.no/search?q=boyt+safari+jacket&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjSx-mUlOrUAhXiYpoKHcFLCRcQsAQIJg&biw=1455&bih=700#imgrc=q17y_vLPatHAvM:

 

De lages dessverre ikke lenger, men fungerer overraskende bra i opptil 40 grader...patronhemper med skjulte strikk som holder på .475NE patronene...og store lommer til whatever you need..:$

Link to comment
Share on other sites

Ellers trenger du en langbukse i litt kraftig bomullstoff og en shorts for de virkelig varme dagene. Jeg har et par britiske mil. tropestövler som er fine og ventilerte, men jakter i sandaler hvis det blir ille varmt...må väre tette i front...jeg er veldig fornöyd med disse fra Keen..

 

http://www.outnorth.no/keen/men-s-clearwater-cnx-57757#MidnightNavyG

Link to comment
Share on other sites

Ja, på den nye siden skal den være inkludert, kan jo sjekke ved å velge US, men når jeg ser de norske prisene er de jevnt over 25% dyrere enn de dollar omregnet.

 

Dette ble endret for en uke eller to siden, da binocasen jeg så på plutselig kom opp i NOK istedenfor.

 

Man kan fort få gratis shipping der, noe som hjelper en del på prisene hvis du ikke skal bestille så fryktelig mye. 

Har typisk fått mail om det hvis jeg lar varer ligge i handlekurven når jeg er innlogget, liten måte å hanke inn kjøpet kanskje.

Edited by msteiro
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...