Jump to content

Eberlestock gunrunner H2 eller Vorn Lynx


smaug

Recommended Posts

Har I dag en Eberlestock Dragonfly sekk som er unødvendig stor og tung til sånn vi jakter. Har på en måte beveget meg fra et våpen til alt, en sekk til alt filosofien jeg har hatt. Må man på Vorn sekken, ta den av seg for å sette våpenet på plass? 

Eberlestock-konseptet kjenner jeg og liker enkelheten våpenet er oppbevart og muligheten for å pakke våpenet helt inn men har ikke fått studert H2 sekken. Dragonflysekken er på mange måter klønete laget med mange lommer som er vanskelig å komme til pga reimer som går på tvers over de. Hovedrommet er også knotete i komprimert tilstand. Man har mye plass men det er knotete å bruke all plassen.

Trenger bare plass til en kniv,  termos, matpakke, paracord og noen tørre sokker. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har brukt Gunrunner et par sesonger nå. Jeg er veldig fornøyd med sekken. Den ligger veldig "tight" på ryggen, og oppbevaringsystemet for våpenet er enkelt, stabilt og veldig trygt. Volumet i sekken er helt tilstrekkelig for det jeg trenger til en dag på jakt. I tillegg til det du nevner, får du plass til en jakke og en fjellduk. Jeg er veldig fornøyd med sekken min, men har ikke selv brukt andre børsesekker, slik at jeg har intet sammenligningsgrunnlag.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kjøpte en Vorn Lynx til å bære en Sauer 202 og er veldig fornøyd med sekken. Fin størrelse, god å bære og enkelt å få fram en skyteklar børse. Litt mer knot å få på plass børsa igjen og en liten ufordel med børsepipa opp på en regnværsdag. Sekken har fine rom uten for mye dilldall.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ser Eber og Vorn ofte vurderes sammen, jeg skjønner ikke hvorfor..? De har to helt forskjellige bruks områder å man burde ha begge;) Jeg bruker Eber sekken på lengre turer der jeg skal gå fra a til b å ikke jakte på turn, Vorn erstatter rifle reima å brukes når jeg jakter.. Begge er forøverig knall gode syns jeg! Men Eber er bedre å bære i lengden med litt oppakning! Jeg har en forholdsvis tung rifle og vekten blir en smule skjev fordelt med Vorn.

 

 

 

Aannerud

Edited by Aannerud
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...