Jump to content

Tennstiftfjær til Kimber 8400


seawolf

Recommended Posts

Jeg har en mistanke om at fjæra er litt slapp, og kunne tenkt meg å få byttet den ut.
Men hvor skal en finne noe slikt?
Har sjekket med Brownells men de har den ikke i sitt sortiment.
Det går naturligvis an å handle hele greia over til en børsemaker, men dette er jo slike saker en kan bytte selv om en har riktig fjær.
Noen ideer?

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har hatt 3 klikk av 50 skudd nylig.
Nye hylser i 338-06  A Square (Norma), anslaget i hetta ser helt normalt ut, men ett sted må en begynne feilsøkingen.
Problemet kan også være at hylsene har litt "svak" skulder, slik at hylsa beveger seg den brøkdelen fram ved anslag at hetta ikke går av.
Men igjen, ekstraktoren skulle vel hindre at hylsa beveger seg framover, selv om hylseskulderen ikke matcher kammeret 100%?
Dette skjer kun med nye hylser, når de er skutt og presset, er det ikke noe problem.
Tenkte derfor at sterkere fjær kanskje var en "easy fix" ?
Det kan naturligvis også være en dårlig lot tennhetter (dette var CCI 250 magnum).
De fungerte prikkfritt i min 338 Winmag, men Rugeren hadde skikkelig anslag, klart mer distinkt en Kimberen.

Hadde samme problemet med 35 Whelen og nye Remington-hylser.

ny fjær fra Wolff kurerte den saken.

Link to comment
Share on other sites

Har sendt mail til Oslo Skytesenter så får vi se hva de sier.

Når det gjelder tennehetter har jeg også litt blandet er faring med CCI, men hadde noe magnumhetter som jeg tenkte å bruke opp til trening .
Fortsetter problemet, demonterer jeg hele skiten og lader opp igjen med litt Remington 91/2 LR og noen med Winchester LR Magnum, det er det jeg har på hylla akkurat nå så får jeg se om klikkene forsvinner eller om problemet vedvarer.


Har en mistanke om at det kan være hettene, men som sagt lignet dette mye på det problemet jeg hadde med min M77 i 35 Whelen, og der var ny fjær løsningen.
Jaktammo er ladet med Remington 91/2 LR og der fungerer alt som det skal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...