Jump to content

Kategorier


ATnT

Recommended Posts

Hei,

 

Under kategori skyting burde alle underkategorier ha blitt delt inn i pistol og rifle. Jeg ser ikke helt at det er noe grunn til at f.eks. baneskyting med rifle skal ha noe interesse for oss som driver med baneskyting pistol. Jeg ser på det som to ganske så adskilte disipliner :)

 

Gjelder også andre kategorier der det er naturlig å skille.

 

Oppdatert: Og lag gjerne en egen kategori for de som liker å blogge.. så slipper de å "forstyrre" de vanlige trådene ;)

Edited by ATnT
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det er allerede skilt forsåvidt, men det går kanskje ikke klart nok frem i navnene. "baneskyting" er et underforum for baneskyting med rifle, ikke pistol, det står også beskrevet i beskrivelsen av underforumet "Baneskyting med rifle, utendørs, innendørs, grov, miniatyr og luft."

All pistolskyting utenom dynamisk og felt hører hjemme i "pistolskyting"

Link to comment
Share on other sites

Mens minigrupper som metallsilhuett og svartkrutt har egne fora, vegrer kammeret seg for å lage egne fora for de to store: DFS og NSF.

Effekten ser en også av antallet innlegg. Mens det er minimalt med innlegg som omhandler sportsskyting bl.a. fra ulike NM pistol, rifle eller Landsskytterstevnet, flommer forumet over av innlegg fra Reodor Felgen og likesinnede børsemakerwannabe og skyting med allverdens gammelt skrot.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

2 minutter siden, slemmo skrev:

Som tidligere nevnt, kammerets underforumer er kategorisert etter skyteformer, ikke organisasjoner. DFSskyting hører hjemme under baneskyting.

Det har jeg forstått. Tross det trenger jeg ikke synes det er en god løsning. DFS-felt, hører det også hjemme under baneskyting?

Link to comment
Share on other sites

DFSfelt hører hjemme under feltskyting, jeg var litt kjapp når jeg svarte isted, men underforumet feltskyting er kun for feltskyting med rifle. Det er mulig det kunne vært splittet i feltskyting pistol og feltskyting rifle evt, og muligens en for baneskyting pistol.

Link to comment
Share on other sites

4 timer siden, nhd skrev:

flommer forumet over av innlegg fra Reodor Felgen og likesinnede børsemakerwannabe og skyting med allverdens gammelt skrot.

Da regner jeg med at du øser utav deg flust med interessante tråder så vi slipper så mange av de trådene du åpenbart finner uinteressante. Sikkert kjekt å høre for andre som deler med seg her på forumet at du mener de er noen unyttige idioter som bare produserer dårlige innlegg. 9_9:/

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, nhd skrev:

flommer forumet over av innlegg fra Reodor Felgen og likesinnede børsemakerwannabe og skyting med allverdens gammelt skrot.

😱WTF!..... Har vi ikke en regel her inne om at nedsnakk av Reodor Felgen er strengt forbudt?

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, nhd skrev:

Mens det er minimalt med innlegg som omhandler sportsskyting bl.a. fra ulike NM pistol, rifle eller Landsskytterstevnet, flommer forumet over av innlegg fra Reodor Felgen og likesinnede børsemakerwannabe og skyting med allverdens gammelt skrot.

 

Tenker vi på samme forum nå? Her er førstesiden jeg finner:

 

Vinteråpen skytebane "nær" Notodden, finnes det?

6br med lett kule til 300m innendørs?

Piper til Sauer 200 STR (Samletråd)

Gratulerer Katrine Aannestad Lund skytterdronning 2017

dress og reim vs "jaktbekledning" uten reim.

Mitt nye våpen!

Hvilke våpen var med i kampen før Sauer ble valgt til DFS?

hauges forsikte til krag Forsikte til Krag

Rifleskyting NSF / ISSF

Ladestige til baneskyting ?

Skyter til venstre for senter av blink

Jegerklasse dfs, 100m eller 200m?

Forsikte sauer 200 str

Olje mellom løp og låsekasse Sauer 200 STR

Nordisk Mesterskap i Rifleskyting for veteraner, Elverum 2017

Hullkornstørrelse?

Treningsuke for en god rifleskytter- kan noen beskrive?

Hjemmelagde blinker

dfs rekruttvåpen

Den nye jegerklassen i DFS...

Skyting i Bodø og omegn

Noen åpne skytebaner i Trondheim?

Miniatyr/.22 skyting rundt Oslo og omegn?

Noen som skyter på Nidarosbanen på dagtid denne uka?

Krag på DFS felt stevner

Baneløp til m67

Miniatyr skyting i Ålesund og omegn?

Inrullert i HV

Stenvaag vant igjen

Barne/jr våpen

Mulighet for skyting i Hurum?

Jegerklasse og klassestruktur i DFS

Bruk av rem - DFS

VM-bronse JR til Espen Nordsveen

Press eller klippavtrekk??

Avansert selvanviser grovkaliber

Dugleiksmerket

Gratulerer med VM-gull Tiril!!

Hvilke våpen kan man bruke på Skytterlag (DFS) øvelse?

Skyteinstruktørkurs I DFS/HV

leirduebaner på Romerike?

Cal 223 i DFS

DFS- 223.. hva med en HK 416 rettrekker

EM-gull til 14-åring på viltmål!

Megalink - kva program til 60/40 skot luftpistol?

Utlleie av skytebane

Skyteklubber i Ålesunds området?

Skytterlinken jakke mod 1892

Deformerte kuler i 22 LR !

DFS selvanviser

 

Aktiviteten er kanskje ikke så stor som noen skulle ønske, men det er da dominert av relevante tråder?

Link to comment
Share on other sites

11 timer siden, Erlend Meyer skrev:

Liten aktivitet er nå så, men at det er pga for mange Reodor Felgen-tråder ser jeg ikke helt. Her får Olesøn min stemme.

Det er interessant hvordan ulike personer velger å tolke et innlegg. For å redusere tolkningsrommet får jeg være enda tydeligere.

Jeg savner mer sportsskyting, og spesielt sportsskyting i de store organisasjonene NSF/ISSF og DFS. Jeg tror innlegg om dette kunne ha økt i antall dersom en hadde fått egne kategorier om dette. Med dette ville også Kammeret blitt interessant for den gruppen som driver med sportsskyting. Så klarer vi fint å manøvrere oss forbi alle RF-innleggene :-)

 

Link to comment
Share on other sites

22 timer siden, slemmo skrev:

Som tidligere nevnt, kammerets underforumer er kategorisert etter skyteformer, ikke organisasjoner. DFSskyting hører hjemme under baneskyting.

Og det er hvordan kammeret.no er bygd opp. Det foreligger ingen planer pr. dags dato om å endre på dette. Hvis en derimot mener at en (såpass omfattende) endring er på sin plass så får man melde sin interesse om en plass i styret/mod-korpset/admin-staben. Og jeg tror fortsatt ikke at forslaget vil gå gjennom, siden nåværende Styre & Stell™ er, såvidt jeg vet, enige om at det fungerer fint som det gjør nå. 

Link to comment
Share on other sites

No er vel regelen "Først behov, så nytt underforum", ikkje omvendt.

Og når behovet er der, så kan det slik eg tolkar reglane opprettast 'sportsskyting', men ikkje 'DFS-sportsskyting' og 'NSF-sportsskyting'.  Forutsatt at sportsskyting er noko heilt anna enn 'Dynamisk sportsskyting', som det allereie er eit forum for.

 

Link to comment
Share on other sites

"Først behov, så nytt underforum", ikkje omvendt.

Det minner meg om det lokale S-laget da jeg var ung. Jeg spurte en gang hvorfor de ikke hadde youghurt naturell. Svaret var at ingen hadde kjøpt det der.

Jeg er ikke den første som har etterspurt forum for sportsskyting både NSF og DFS. Og ja, det er noe helt annet enn dynamisk sportsskyting.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det er 800 skytterlag, og et litt stort skytterlag har gjerne flere medlemmer enn det er aktive dynamiske sportsskyttere i Norge. Det er en rekke stevner i DFS hvert år som mønstrer flere deltakere enn det er aktive medlemmer i DSSN, og LS mønstrer flere enn det er medlemmer i det hele. Samtidig har Kammeret et eget underforum for miniforbundet (DSSN), og moderatorkorpset prøver å overbevise oss om at layouten er styrt av behov og ikke deres egne interesser? Good Luck ;)

 

K

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

M67: DSSN forvalter en helt egen idrett, om noen skulle opprettet "Stridsskyting Norge" ville ikke de fått sitt eget forum av den grunn.

 

At DFS er store er det ingen tvil om, men om det ikke generer aktivitet her inne så hjelper ikke det. At et eget forum øker aktiviteten er kun en teori, har vi relevant erfaringer med dette her inne?

 

Det er et annet poeng man også bør tenke på, har vi egentlig godt av å sitte på hver vår tue? Jeg kommer neppe til å vanke mye på et DFS-forum, så for min del vil jeg nok lese mindre om den grenen om dere får et eget sted. Jeg tror vi kan og bør leke sammen så lenge det er praktisk mulig.

 

Kanskje man kan utnytte tags litt bedre til å begynne med?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poenget, sett fra mitt ståsted, er følgende: Jeg omgås en mengde skyttere både i NSF og DFS. Mange har vært innom her, men finner dagens (eller gårdagens) kammer uinteressant i sin nåværende form av grunner jeg har nevnt. Spørsmålet blir da om de som driver Kammeret er interessert i å trekke disse til seg, eller vil en heller at de holder seg til andre fora?

Link to comment
Share on other sites

Hmmm. Man bør jo lytte til slikt, jeg er bare ikke overbevist om at et eget forum automatisk vil hjelpe. Det blir mindre utenomsnakk, men også mindre aktivitet totalt sett, og på et eller annet punkt virker det som om lav aktivitet i seg selv dreper interessen. Så risikoen er at man bryter opp et stort aktivt forum til mange små uten aktivitet.

 

Spørsmål til staben: Er det mulig å lage en nedtrekksliste med forhåndsdefinere tags? Per i dag er tags litt flytende, uten noen faste valg blir det fort for fragmentert til å ha noen reell nytteverdi. Kombinert med litt dugnadsånd for å tagge gamle innlegg kunne man fått mye av det man etterspør uten å endre på forumene.

Link to comment
Share on other sites

Det har aldri vært noe stor aktivitet fra DFSskyttere, ikke tilbake i sluttstykketiden heller når det var eneste diskusjonsaltrernativ på nettet. Hvis DFSskyttere generelt ikke er interessert i å delta på diskusjonsforum så er det lite vi kan gjøre med det. Både bane og feltskyteunderforumene er i hovedsak rettet mot dfs bane og dfs/njff felt/jaktfelt. Min teori er at DFSskyttere i all hovedsak ikke ønsker å "mingle" med andre, og da blir det som det blir.

Link to comment
Share on other sites

45 minutter siden, slemmo skrev:

Det har aldri vært noe stor aktivitet fra DFSskyttere

Men skyldes det manglende interesse eller mangel på et "eget sted"? Sluttstykket hadde vel heller ikke noe DFS-forum? Jeg kan ikke huske at DFS var sterkt representert på no.sport.skyting heller, den tid DET var eneste alternativ.

 

 

Nå kan det jo hende at et eget forum ville hjulpet, men da kan man jo banne på at alle andre krever det samme også. Da må hele strukturen her inne endres, og det tror jeg nok sitter langt inne.

 

 

 

Edited by Erlend Meyer
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Erlend Meyer skrev:

Men skyldes det manglende interesse eller mangel på et "eget sted"? 

Jeg tipper det, i stor grad, skyldes at seriøse konkuranseskyttere har annet å bedrive tiden med.

 

En jeger som venter på at jakta skal starte, eller en "Børsemaker-wannabe" som egentlig skulle ha ryddet ladebenken for messingspon og kruttrester, har lettere for å finne frem kaffekoppen og sette seg forran PC'en.

 

Nå finnes det selvfølgelig unntak, og folk med beina godt plantet i begge leire. Men i det store hele er disse forskjellene naturlige, og noe det i liten grad kan eller bør gjøres noe med.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Du får telle, jeg har ikke tid. Men at dårlige forslag ikke får gjennomslag er jo bare en bra ting. Andre forslag kan være så tidkrevende at de vanskelig lar seg gjennomføre.

Vi er i grunn to administratorer på forumet, og begge jobber og skyter mye, og har ikke utrolig mye tid igjen til annet. Denne tråden har jo belyst det at det kanskje kunne vært greit med egne underforum for feltskyting pistol, og feltskyting rifle f.eks, men da må også masse innlegg flyttes fra pistolskyting til feltskyting pistol, som igjen er en veldig tidkrevende jobb.

Link to comment
Share on other sites

Synes vi skal kjøre på med en masse underkategorier. Jeg for min del kunne tenkt meg egne kategorier for: Duejakt, Kråkejakt, Skjærejakt, Rypejakt og Skogsfugljakt. Eller forresten de to siste bør jo deles opp i Li- og Fjellrypejakt, samt Tiur- og Orrfugljakt.

Kanskje Friluftsliv kunne vært delt op i en del kategorier også. Er jo mange former for det.

Tenker bare på fiske. Der kunne vi hatt mange kategorier:

Meitefiske, Havfiske, Garnfiske, Ferskvann/sjø, osv osv

Steike ta, en kan snart ha 100 flere særkategorier her inne. La oss endelig gå for det.

Edited by G.Larson
Link to comment
Share on other sites

På 16.8.2017 den 10.34, nhd skrev:

flommer forumet over av innlegg fra Reodor Felgen og likesinnede børsemakerwannabe og skyting med allverdens gammelt skrot.

 

Det ser faktisk ut som om det einaste forumet flommar over av er kritikk av forumet.

 

Eg kan ikkje sjå at nokon av skyteforuma har så stor trafikk at ein tråd om sportsskyting eller landskyttarstemne eller kva det no enn måtte være druknar der.

Kan det tenkast at DFS-skytterar rett og slett har mindre å diskutere?  Dei slepp jo ta stilling til ting som Zeiss vs. Fontain og Mauser vs. Blaser og slikt.  Dessutan så virkar det som om DFS faktisk driv meir instruksjon på banene enn andre.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...