Jump to content

Hausken eller a-tech


plugg69

Recommended Posts

Aha, jeg har te titan på en 30.06 jeg har, og hausken 151 på kona sin 30.06, te titan leverer mye bedre der iallefall. Jeg skulle få prøve en hertz 150 over helga på 9,3en så får vi sett.. jeg misliker vekta på a-tec, men tiden vil vise.. (det er en kort 9,3x62 det er snakk om her)

Edited by plugg69
Link to comment
Share on other sites

Greit å sammenligne epler med epler. En lettvektsdemper som Hausken jd 151 (230 g/ 20 db) demper selvfølgelig ikke like godt som en Atec Hertz 150. Man får ikke i pose og sekk.

Er vel mer naturlig å sammenligne Hausken jd 224 (310 g/ 31 db) mot Atec Hertz 150 (398 g/ 32 db).

 

Etter hva jeg har hørt så smeller det godt av 9.3x62, og spesielt med kort løp. Det krever nok en større demper om man skal ta mest mulig av smellen.

Link to comment
Share on other sites

Har bestilt en Hausken JD184 til min .222

Ettersom disse demperene får litt lite skryt i denne tråden blir spørsmålet om jeg bør bytte opp denne til en JD224 e.l.?

 

Den smeller nok ikke så mye som 9.3x62 i utgangspunktet, men med godt etablert tinnitus så er demping en viktig faktor selv på små kaliber. 

Kan jo evt. spørre om å få skru på begge variantene, og kjenne litt på balansen i børsa før jeg velger.

 

 

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, lilleulv skrev:

Greit å sammenligne epler med epler. En lettvektsdemper som Hausken jd 151 (230 g/ 20 db) demper selvfølgelig ikke like godt som en Atec Hertz 150. Man får ikke i pose og sekk.

Er vel mer naturlig å sammenligne Hausken jd 224 (310 g/ 31 db) mot Atec Hertz 150 (398 g/ 32 db).

 

Etter hva jeg har hørt så smeller det godt av 9.3x62, og spesielt med kort løp. Det krever nok en større demper om man skal ta mest mulig av smellen.

Får d vell egentlig i pose og sekk med denne ? :D svir litt i lommeboka bare

http://www.svemko.no/produkter.asp?temp=0&s=20175133135317600297#pgdown

Edited by AsgeirK
Glemte link
Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig med de som nevner Svemko som et godt alternativ. Kjøpte selv en hunter short og er imponert over alt; vekt, størrelse, design/utførelse, service/levering (giro) og demping. Koster litt mer, men modulmuligheten gjør at demper nr. 2 i et annet kaliber ikke koster like mye. Jeg noterte diameteren på løpet i bestillingen og fikk plastforingen riktig. Skulle jeg handlet på nytt hadde det blitt Svemko alle dager. Jeg er ikke på noen måte sponset eller i  "familie" med disse, jeg er bare uvanlig fornøyd med min nye demper.

Edited by Swift
Link to comment
Share on other sites

Mja, jeg synes rekylkapper er litt oppskrytt. At børsa er litt mykere enn en K98 er selvfølgelig ingen ulempe, men jo mykere kappe jo mer bevegelse blir det også i skuddet. Prøvde en Pachmayr Decelerator på mauseren, og den ble grusom å skyte med. Børsa hoppet helt fryktelig i rekylen. Demper pluss en fastere kappe var mye bedre i praksis.

Link to comment
Share on other sites

I dag har jeg testskutt den etter at jeg monterte kikkert i stedet for aimpoint,og for en forskjell.. ante ikke at et par tre hundre gram skulle utgjøre så stor forskjell.. tenker det blir en hausken jd184 med netting i tillegg, så blir det bra. Takk for tips Erlend Meyer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...