Jump to content

Anbefaling luftgevær 6,35 mm


Xit

Recommended Posts

Vurderer å kjøpe meg et gevær med kaliber 6,35 mm. Skal bli brukt som trening. Ser helst at det er minimum 5 skudds magasin på det. Er ute etter et med litt kraft, stille smell og moderat rekyl

 

har noen spørsmål:

- Siden våpenskapet mitt ikke har plass til et gevær, er det noen typer luftvåpen som det er mulig å ta av en vital del ( etter forskriftene). Tenker eks. hvis der er noen typer som er mulig å ta av bolt eller lignende

- Kan dere anbefale noen dere er fornøyd med, lite våpen i dette kaliber å se på norske nettbutikker.

- er det kun PcP som gjelder, eller er CO2 noe å satse på

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

For å ta det siste først; drivkraft med gass i så høyt kal. er ikke reelt å satse på. Følgelig pga alt for lite kraft. (Walther Dominator/Umarex fåes i. 22. Men gjør knapt ca. 210 M/S)

 

PC/trykkluft i.25 og oppover (helt opp til.50), regjeres i hovedsak av produsentene i sørøstasia,

sørkorea og den regionen. Ta forbehold om stavingen her, men "Shin shung" ell.i den retning. Finner de på nettet. Ellers så er Evanix fra sørkorea regnet for å lage bra børser. Regler for oppbevaring, er nok også her, sannsynligvis styrt av kaliberet på løpet.. Er det over 4.5/.177 - ja da må det nok bak låst ståldør i v.skap. Luft ell. ikke. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Svenske FX Airguns leverer noen korte bullpup-mekanismer i de fleste relevante kalibre. Østeuropeiske Edgun har også en del kortere varer, blant annet en sak som heter Leshy som burde få plass i de fleste våpenskap. Du finner videoer av et godt utvalg fra begge leverandører på youtube-kanalen Ted's Holdover, både jakt og konkurranse er dekket opp.

Tror også at tyrkiske Hatsan lager en pistolvariant som kan settes kolbe på. Game-On.no er den eneste importøren jeg kjenner til av Hatsan luftvåpen, men jeg tror ikke de har løyve til å ta inn søknadspliktige luftvåpen. Er dog meget usikker, så det kan være verdt en e-post.

Alt jeg har nevnt er PCP.

Edited by SofaBamse
Link to comment
Share on other sites

Ok takker for svar!, da blir det å satse på PCP rifle.

Har et skap fra felleskjøpet ( raufoss basic), men har laget hyller i det til pistolene mine.

Ser at der er enkelte typer  der en kan bytte kaliber ( løp) som dere er inne på. Tanken er da å kjøpe først et våpen med 4,5 mm, for så senere å justere opp i kaliber ( søker selvfølgelig med Politiet først). Fx Impact kan man gjøre dette med,men veldig stiv pris !!!, noen som vet om noen rimligere alternativer ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...