Jump to content

Viltmål, CZ, stokkmodell


aresm

Recommended Posts

Viltmål tror jeg er en utdøende gren etter at den falt ut av OL. Med det var det mange land som helt kuttet ut all satsing på denne grenen. I Norge er det så langt i år arranger 9 stevner med til sammen 10 deltagere, alle av Oslo Sportsskyttere eller Bærum JFF. Dødsprosessen har i Norge blitt forlenget ved at en har fått frem en meget god ungdom og i tillegg plassert hans mor i styret for NSF.

Edited by nhd
Link to comment
Share on other sites

Skjefter ala skiskyting eller KKC med tommel opp er best. Ingen skyter med tommelhull. Det gir for lite kontroll og man taper poeng.

Hvis du bare skal skyte viltmål på 50m, ikke kulesti eller elgbane, trenger du ikke magasin. Da er det bedre å kjøpe en brukt Anschutz 1807 miniatyr på finn og skifte ut fjærene i avtrekket med skiskytterfjærer slik at avtrekket holder 550g. Det ligger en "ny" på finn nå, som har gått under 100 skudd, til 2500.-. Det er litt over halv pris på et nytt avtrekk..,  og et par divisjoner over CZ.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg gikk for KKC til min 455 og har ikke ord for hvor fornøyd jeg er med den! Gleder meg som den ungen jeg er til å ta den med på rypefjellet til høsten! Rifla ble litt tyngre enn med den originale american stokken, men det er vel verdt vektforskjellen(uten at jeg har hatt den i felt enda) med de enorme forbedringene i ergonomi! Med hjemmelagde søyler og bedding ble resultatet særdeles bra, men har ikke testet presisjon på 100metern enda. På 50 meter krympa samlingene litt, men regner med å se større utslag på 100! Meget fornøyd, men billig, det var det ikke :P

 

OP

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...