Jump to content

Problem med sidejustering, Mini-14


RugerMini14

Recommended Posts

Hei.
Jeg har en Mini 14 jeg har eid en stund, men jeg har et lite problem med jernsiktene på den. Jeg treffer til venstre, og har justert siktene så langt mot høyre som overhodet mulig, men treffer likevel for langt mot venstre, selv på hold fra 50-100m.
Jeg har lest litt på amerikanske forum som nevnte at man måtte sette sammen gassblokka igjen, torque de 4 skruene i front osv.
Det jeg lurte på før jeg begynner å feilsøke mer, er om det er noen andre her inne på kammeret som har opplevd lignende, og kjenner til problematikk rundt det, tips og triks osv.


Bare spør om det trengs andre detaljer.

 

Link to comment
Share on other sites

Fiklet litt ja.

 

Snodig at den går så langt til venstre. Er den 580+ serie?

 

Når det gjelder gassblokka, så er i grunnen moment ikke det viktigste, men en god og jevn kontakt med pipa. Sote litt, skru sammen og se om den sitter helt jevnt. Eventuelt ta vekk litt. Etter det kan du skru til med moment.

 

Men at det skulle være årsaken.. Skeptisk. På noen av de gamle ble framsiktet festet på en slik måte at de visstnok presterte å bøye fremste del av pipa, kanskje noe sånt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...