Jump to content

Synspunkter og tips på rem 700 prosjekt


Falch

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg går rett på sak!


Jeg vurderer å kjøpe denne;

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=94943304
 

Men hvis jeg kjøper denne, ønsker jeg å bytte løp slik at jeg kan jakte i utlandet og jeg ønsker å montere magasin.
Jeg har funnet både løp og magasin, men magasinene jeg ser på kommer i både long action og short action, hvordan vet jeg hva denne børsa er?

Her er en link til magasinet.

https://www.midwayusa.com/product/350100/wyatts-outdoors-trigger-guard-and-detachable-magazine-assembly-remington-700-bdl-short-action-308-winchester-5-round-aluminum-black

 

Det jeg ønsker tilbakemelding på er eventuelle problemer med løpsbytte og montering av magasin.

Generelle synspunkter på prosjektet - ønsker å bruke børsa til det meste.

Takk skal dere ha!

Link to comment
Share on other sites

Den er "short action", siden den er i 308. Pipebytte fikser enhver børsemaker, det er problemfritt - men det er ikke noen en uten videre gjør selv. Tommelfingerregelen min der er at om en må spørre noen, så kan en ikke gjøre det selv ;) Det krever nøyaktig metallarbeid, og kan gjøre rifla farlig å bruke om det blir feil, eller i beste fall ødelegge presisjonen.

Magasinet du har funnet er sikkert OK, men folk monterer magasin på Rem 700 hele tida, og det der er ikke vanlig - sjekk om det er en grunn til det. Det er sikkert litt trearbeid inkludert i tilpasningen av underbeslaget, og det kan påvirke matingen - jeg ville søylebeddet kassa samtidig, så ikke magasin-låskasse flytter seg i forhold til hverandre etterhvert. Igjen børsemakerjobb egentlig, men man får det greit til selv om man ikke har 10 tommeltotter. Man får "pillar bedding kits" og de har bruksanvisninger.

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Om du kun skal bytte løpet for å kunne jakte i utlandet ville jeg heller sett meg om etter en annen børse med lengre løp. Ikke allverdens til kikkert heller på den og skal du ha den til børsemaker og få bytta løp, tilpasset dette, evt gjenging til demper og blånering så koster jobben mer en det du betaler for den børsa. Så kommer kostnader til magasinløsning og knotet med å tilpasse stokken til dette.

 

Om børsa der er original i 308win så er den short-action.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jo som G.Larson sier - kjøp heller ei rifle som er ferdig slik du vil ha den. Det koster sikkert ca det samme som denne donorbørsa. Bare pipebytte kan du regne minst 5000,- for. Mest sannsynlig 6-8000.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...