Jump to content

Foxterrier

Recommended Posts

19 timer siden, Geatki skrev:

Blev liten og smekker!!!

Jakt & Friluft var snar med ombyggningen, 2 uker!!!

 

Fikk 22wmr løpet gjort i samma slengen.

 

Den demper bra, men har ikke hunnit vare på skytebanen æn.

DSC_1630.JPG

DSC_1633.JPG

DSC_1631.JPG

 

 

Hvordan er pressisjonen i 22 wmr løpet? hvor lang er løpene?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På ‎07‎.‎06‎.‎2017 den 7.58, gordon setter skrev:

 

 

Hvordan er pressisjonen i 22 wmr løpet? hvor lang er løpene?

Løpet til 22 wmr er 30 cm + demper delen, total lengden på våpnet er 95-96 cm.

pressisjonen virker til å vare oforendret fra før ombygnaden. (dvs bra men ikke 17 hmr bra, 5 skudd innom 15-20mm på 100m)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pratet med jakt og friluft om det, og de kunne ikke skjønne det, og lurte på om jeg kunne sende det tilbake så de kunne sjekke for feil.. 

spurte om de hadde brukt chronograf når de hadde testet før lansering, men fikk ikke svar på det.

de skal få sjekke det, men har ikke tro på at de klarer å gjøre noe med det?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 6 months later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...

Har kjøpt en Browning t bolt med 42 cm løp. ( Det var det enkleste å oppdrive i links.) Har kun skutt med CCI standard velocity og er svært positivt overassket over hvor stille deg gikk med en liten A-tec demper. Ble anbefalt av jegerne på skytebanen om å ikke gå bananas med utgangshastighet, holde meg under 350 m/s mener jeg de de sa. Skal teste forskjellig ammo. Både med og uten hullspiss i sommer. Men CCI standard virket lovende på 100 meter. Så må det trenes på å holde rifla rolig.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Om det er presisjon du er ute etter så prøv Eley Club, Geco Rifle, SK Std, SK Match, RWS Club, RWS Match - men som du sier, å holde rifla i ro er ofte det viktigste.. Alle disse patronene er subsoniske og vil nok være stille i rifla di. Av HV/ HP ammunisjon så er det veldig varierende hva som går godt og ikke i forskjellige rifler. Du må nesten prøve.
Den jeg har mest og best erfaring med er CCI MinMag, men det er mye forskjellig i markedet, og en vet egentlig aldri før en prøver. Matchammoen jeg nevner over går derimot "alltid" bra - dvs. nesten alltid, i nesten alle rifler. Alt som heter "Subsonic HP" er som regel også god sort - men ikke helt match.

 

Jeg begynte på en tråd om jaktammunisjon i 22LR en gang: 

 

 

K

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Jeg har tenkte å skaffe meg en 10/22 TD heldempet og lurer på om det er noen forskjeller mellom ALM sin løsning og Quiet 22 som er av betydning når man skal velge en av de.

Er vel ikke mange som har hatt kjennskap og erfaring med begge typene?

Link to comment
Share on other sites

Har hatt en heldempet cz455 (Alm) men solgte den grunnet trang garderobe og at jeg kjøpte en 22LR pipe til systemrifla i stedet. Etter min mening har heldemping av 22LR lite for seg i grunnen iom at subsonic ammo i ei "vanlig" salong gir samme resultat med standard demper, og har (kan ha) noen fordeler som bedre balanse og enklere vedlikehold/rengjøring.

Dog kan man korte ned pipa veldig mye når den er heldempet men er vel fortsatt ett krav om at lengda må være 40 cm før påbygget til heldempinga?
Ser jo en norsk forhandler selger denne så kanskje regelverket har endret seg her?
image.png.09afc9a980181cb5d733f9798fc340f8.png

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, 8x57IRS said:

Dog kan man korte ned pipa veldig mye når den er heldempet men er vel fortsatt ett krav om at lengda må være 40 cm før påbygget til heldempinga?
Ser jo en norsk forhandler selger denne så kanskje regelverket har endret seg her?
 

 

Jeg kan ta feil men jeg tror at "heldemping" vil si at demper og pipe er ett. Så man kan regne med demper i lengde, siden det blir permanent del av pipa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

58 minutes ago, lamo said:

Jeg har tenkte å skaffe meg en 10/22 TD heldempet og lurer på om det er noen forskjeller mellom ALM sin løsning og Quiet 22 som er av betydning når man skal velge en av de.

Er vel ikke mange som har hatt kjennskap og erfaring med begge typene?

Hvis du scroller litt opp i tråden her så ser du at noen har kommentert at de demper likt, og at Quiet er litt enklere å rengjøre.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg har nå testet det meste av ammunisjon i min Sako quad quiet, og etter ca 1500 skudd så er jeg ikke helt fornøyd med pressisjonen.. med Eley match så samler jeg ca 5 skudd på ca 19mm(50m). Er det ok? Jeg bruker "bra" støtte og x19 kikkert..

20220325_181305.jpg

20220207_000645.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...