Jump to content

Alaska Guide Creations (Vortex) Bino Case


msteiro

Recommended Posts

Ser at XXl har fått inn ACG Kodiak C.U.B. når de har begynt å ta inn Vortex, er vel egentlig kun en rebrandet modell.

Er allerede bestilt, og blir spennende å se hvordan den er.

 

Vurderte KUIU sin lenge, da jeg liker det minimalistiske designet, men denne er nok mer anvendelig da man kan lage løkke til radio etc til tidlig/varm jakt.

Link to comment
Share on other sites

Hadde det vært utgaven med spenne hadde jeg handlet tvert..! 

 

Synes strikken går feil vei? Har selv FHF gear sin utgave, der strikken henger på lokket. Litt lettere å betjene med en hånd da synes jeg.

 

Er det samme kvalitet på materialer, eller har de fått en lisensproduksjon på selvvalgt kvalitetsnivå? Blir spennende å høre hva du synes om den!

Link to comment
Share on other sites

Lest litt om den, og skal visstnok være helt samme. Med XXL sin byttepolicy gjør det det enkelt å bytte hvis misfornøyd. Liker Stalker Hydration packen deres også, får se om den blir bestilt hvis veldig fornøyd.

 

Spesielt tidlig på sesongen har jeg savnet mulighet for et par smålommer på kroppen når det er t-skjorte vær. Får se hvordan det er å feste radio etc på denne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da fikk jeg den i posten i dag, og foreløpig er jeg veldig fornøyd med forbehold ;)

Mistenker at den jeg fikk har vært testet flr, da den manglet en av to stropper til kikkerten. Blir returnert selvfølgelig.

 

Mem får jo et inntrykk av den uansett. Prøver å ta det del for del.

 

Materiale og glidelåser 

Dette virket utrolig bra. Materialet virker tykt og mykt, som engod cordura bag kontra billig ræl. Heller ikke så tung gitt hvor mye den faktisk inneholder av funksjoner. Glidelåsene glir lett, selv med tomme lommer.

 

Lommer

Dette er det mye av, men også mye smarte fester. Hovedrommet er plenty stort til en 42mm, kanskje tom 50mm. Min 32 har ihvertfall masse plass, men lett foret, så blir ikke veldig plagsom bevegelse. Kunne dog vært noe stramming rundt hovedlommen. Ellers er det en stor på innsiden, en stor på fremsiden (med patronholder), to små på sidene samt en flat lomme med noe strikk aktig stoff over på toppen. Det er også fullt av hemper, bla en kraftig på siden som kan bli perfekt for radio/gps!

Lokket likte jeg egentlig, strikken kan justeres fritt, og hempen er veldig lett å åpne, testet litt i forskjellige stillinger, men tror det er pga at bagen er generelt ganske stor.

 

Selen

Veldig forseggjort, men litt skarpe kanter på stoffet mot nakken til tider. Nå hadde jeg nok på en litt vid t-skjorte, men skal følge med på det når jeg tar den med på tur.

Materialet i stroppene eller hempene er nok det største ankepunktet. De bruker veldig myke stropper, som hempene ikke klarer å holde veldig hardt. Her må det nok til at man trer de dobbelt evt taper litt. Utrolig unødvendig å måtte gjøre det på et helt nytt produkt.

 

Det amerikanske flagget mitt på ryggen kan lett fjernes.

 

I det hele er jeg imponert (foreløpig), med denne er kikkerten alltid beskyttet og godt på plass, samt man kan ha plass til avstandsmåler, radio, ekstra ammunisjon, jaktkort etc etc. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...