Jump to content

Amnesti, søknadsfrist?


sjorgen

Recommended Posts

Har en hauggammel Mauser som lå igjen da farfar døde, og jeg skulle søke om papirer på denne -- men jeg kom på det for ca 5 sekunder siden at jeg helt har glemt at amnestiet går ut i mårra. Er det slik at en søknad for å beholde det må godkjennes innafor amnestiet, eller kan man levere en søknad på siste dag, og så går det greit når den godkjennes om et par uker? Jeg vil ikke ha våpen uten papirer, så enkelt som det, så jeg må få ordna dette her. Men det er jo arvegods, så hadde vært dumt å måtte levere det inn.

Edited by sjorgen
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, sjorgen skrev:

Er det slik at en søknad for å beholde det må godkjennes innafor amnestiet, eller kan man levere en søknad på siste dag,

Hva sier magefølelsen din? At man må trekke fra behandlingstiden på ca 9 uker, på ett amnesti som varte i 12 uker?

 

Når fristen går ut i morra betyr det at det er den siste dagen du kan levere børsa og søknad innenfor amnestiet.

Edited by 32-40 Win.
Link to comment
Share on other sites

Lever søknaden i dag eller morra. Hvis søknaden godkjennes beholder du rifla. 

Får du ikke godkjent søknaden leverer våpenet da under amnesti.

Dette er den fremgangsmåten jeg ble forespeilet av mitt våpenkontor.

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, 32-40 Win. skrev:

Hva sier magefølelsen din? At man må trekke fra behandlingstiden på ca 9 uker, på ett amnesti som varte i 12 uker?

 

Når fristen går ut i morra betyr det at det er den siste dagen du kan levere børsa og søknad innenfor amnestiet.

No need to be a douche. Hvor i all verden bor du om snuten i ditt område bruker NI uker på å behandle en søknad? Sist jeg søkte ble det godkjent på under 2.
 

1 minutt siden, 8X68S skrev:

Lever søknaden i dag eller morra. Hvis søknaden godkjennes beholder du rifla. 

Får du ikke godkjent søknaden leverer våpenet da under amnesti.

Dette er den fremgangsmåten jeg ble forespeilet av mitt våpenkontor.

Stemmer nok dette, ja. Snakka med de nettopp, var bare å levere en søknad osv. 

Link to comment
Share on other sites

32 minutter siden, sjorgen skrev:

Hvor i all verden bor du om snuten i ditt område bruker NI uker på å behandle en søknad? Sist jeg søkte ble det godkjent på under 2 uker.

 

Det finnes faktisk en egen tråd om dette temaet:

Som du kan lese, varierer behandlingstid fra fem minutter til flere måneder, avhenging av hvilket kontor det søkes hos. Noen i denne tråden har ventet i over 3 måneder. Det er like lenge som hele amnesti-perioden.?

Edited by 32-40 Win.
Link to comment
Share on other sites

Tipper det tar noen måneder å få svar.

Det var også et par andre karer på kammeret samtidig med meg i dag, som også skulle benytte seg av amnestiet. Regner med at det har vært rush de siste dagene, og at papirbunken på skrivebordet til lokal tanke er formidabel.

Men når jeg kommer dagen før det er slutt, så får jeg vel finne meg i å vente litt.

 

Eneste jeg reagerte på var at det var en voldsom interesse og spørsmål om opphavet til våpna. Det regner jeg som en privatsak og holder for meg selv(Disse er ikke tyvegods, men det er ikke alle som ønsker å reise til politiet selv for å ordne opp i gammel morro etter forlengst avdøde personer), amnesti er vel amnesti? Og det er vel ikke alt de har bruk for å vite noe om, for å registrere disse.

Undrer hvilken agenda de egentlig har? Informasjonsinnhenting og kartlegging under dekke av amnestiet, eller er det bare en overivrig saksbehandler?

Mistenker nesten at de har planlagt noen hjemmebesøk og annen morro,  etter at amnestiet er over.

Men den tid den sorg, her er det lenge siden det blei rydda i skuffer og skap og alt er låst ned og inn.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...