Jump to content

Lengde på Extractor 1911


Recommended Posts

Hei, jeg har en Remington 1911 R1E i 45acp der jeg har hatt litt plager med ustabile utkast og mating. 

Har vel egentlig sporet dette til extractoren. Da den hadde svært mye rotasjon pga slapp tilpassing mot firing pin stopen(kommer ikke på noe godt norsk navn på denne).

Samt at extractoren er så lang at den tar inn i konen på hylsa, sånn at patronen må tvinges på plass mot breachface. Ser merker etter dette på alle tomhylsene mine. 

Har netopp tilpasset og montert en ny firing pin stop fra EGW og ny extractor fra Wilson Combat. 

Og nå sitter extractoren som den skal uten noe rotasjon.

Men den nye extractoren er også for lang, selv om jeg har forsket meg frem til at Wilson sin er av den korteste typen man får kjøpt.

Jeg trenger nok en extractor som er mellom 0,5-1mm kortere, og finner ingen i handelen jeg kan bruke. 

 

Er det noen som har noe tips? Eller skal jeg bare bite i meg stoltheten å sende den inn til en dyktig smed, som kan fikse meg en "custom" lengde extractor?

Legger ved noen bilder. 

 

image.jpeg

image.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Finnes endel info på nett om optimal utdragertilpasning, spesielt en mann ved navn Jerry Keefer har skrevet en del meget bra på diverse fora.

Men det er lett å la seg rive med i søken etter det optimale.. Og som oftest får man ting til å fungere bra selv om man ikke gjør ekstreme modifikasjoner som å lodde/sveise opp låsesporet i utdrageren og flytte den bakover. Er sjelden noe problem å trimme litt av fronten av utdrageren med fil. Regner med at du også har justert spenn og avfaset og polert kroken "etter boka"?

 

Men- er du 100% sikker på at det er utdrageren som skaper problemene dine?

Jeg ryddet for ikke sålenge siden opp i en Remington 1911 for en klubbkompis som hadde funskjosnproblemer. Problmet der var en bushing som var laget tight uten de riktige klareringene, og den bremset opp under mating.

En annen ting som til tider skaper mateproblemer som kan være vanskelig å tyde er feiltilpasning av linken. Google "1911 lug bump".

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har filt og polért sporet i  utfrageren så det skal vere greit. 

Jeg har ikke filt noe av fronten. Må ta av så mye materiale at det ikke blir igjen noe av kroken. 

Spennet har jeg justert ved å sette inn en tomhylse og riste på sleiden, til den sitter passe fast. Så det skal ikke vere så langt unna greit.

 

Jeg er vel ikke 100% sikker på at det er utdrageren som er skyld i alt.

Det er litt lite klaring mellom løpet/materampen som nok også kan skape proplemer.

 

Men jeg fokuserer først på utdrageren, da patronen står kilt godt fast i den de gangene jeg får ftf.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Detroit skrev:

Det er litt lite klaring mellom løpet/materampen som nok også kan skape proplemer.

 

Men jeg fokuserer først på utdrageren, da patronen står kilt godt fast i den de gangene jeg får ftf.

 

Hvordan kilt fast? Hvis det er en såkalt "tre-punkts-forkiling" der patronen sitter kilt fast midt i matinga, kan dette fort være "lug bump".

2 timer siden, Detroit skrev:

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

 

Det er 3-punkts forkiling jeg får ja. 

Jeg har sjekket at sleidestoppen og linken glir fint over flatene på løps lugen. Har testet ved å legge farge på lugen, og det var ingen punkter der det var slitt av. 

 

Sleidestoppen ser også helt fin ut uten noen merker/spor av at den går ujevnt eller går seg fast.

 

Har du noen tips til hvordan jeg kan sjekke dette med lug bump mer nøyaktig? Har gjort det jeg har lest meg frem til på div. Forum. Så sitter litt fast med dette nå. 

 

Løpsforingen er tight på denne pistolen. Men jeg har aldri vert plaget med at den ikke vil gå i battery. Om man da ser bort ifra de 3 punkts kilingene.

 

Det skal sies at jeg har mye oftere problemer med 47d magasinene mine, en jeg har med de orginale fra Remington. 

 

Jeg venter på noen powermags og noen fra Tripp. Så jeg skal teste mer når jeg får disse. 

Link to comment
Share on other sites

Hvordan oppfører løpet seg i sleiden når deu har tatt toppen av ramma, og tatt ut rekylfjæren? altså, hvordan glir løpet i bushingen, hvordan tilter løpet ut/inn av lås, og hvordan glir kammerdelen av løpet mot boringen i sleiden?

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg bortreist på jobb så jeg får ikke sjekket noe.

Men tidligere har jeg testet omtrent som du skrev over. Jeg tok ut rekylfjæra og tested sleidebevegelsen med løpet og foringen i. 

Da gikk sleiden fint frem og tilbake. 

Men om jeg skøyv løpet litt bakfra så ville sleiden og løpet låse seg. Jeg antar kansje at låsebommene på løpet tok i toppen på sleiden, før de entret låsesporene. 

Link to comment
Share on other sites

Slet med "tre-punkts-forkiling" i både paraen og commanderen etter løpsbytte. Symptomet med høy friksjon mellom slide og pipe når du dytter litt på pipa var tilstede. Etter lang tid med frustrasjon har jeg gitt opp lange låseflater og teorien om forsinket opplåsing som bra, og dermed kunnet eliminere "lugbump". Nå funker begge bra..

 

Et spørsmål: hvordan ser kammerkanten din ut? altså der patronen "knekker over" under mating? den bør ikke være skarp.

Link to comment
Share on other sites

Du må ha en lett avrunding av kanten inn i kammeret for å få god mating.

Det finnes litt bilder på nett, sjekk ut "pistolwrench" sine bilder i denne linken:

https://forums.1911forum.com/showthread.php?p=9384281

 

Pistolwrench= http://www.rogersprecision.com

 

Synes å huske at jeg gjorde en lett avfasing på skytterkompisens remington. en liten rundfil, fjerne et par-tre tideler av kanten, også polere opp med fin smergel rundt fila. Om du ikke vil file kan en skarp kniv brukes til å knekke kanten.

Edited by evert
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...