Jump to content

Sarriugarte - noen som kjenner merket?


ko-stens

Recommended Posts

En lokal våpenhandler sidestiller dette merket med Aya,.. men også en Aya kan være litt av hvert.

Jeg har selv ingen erfaring av de, men som alle Spansk-produserte våpen KAN det forekomme ganske mange "måndags-exemplarer",.. dette kan være et fynd, men la en kyndig undersøke den er mitt råd.

Link to comment
Share on other sites

Den er hos Jakt&friluft i Arendal. Ringte egentlig på en Marocchi 20/76, men det var solgt. Denne Sarriguarten fant han i farta og kunne gi en god pris på den. Tenkte å skaffe en billig hagle til datteren min og hakke litt rundt på kolben for å få den liten nok! Dvs kappe den og kanskje få satt på kolbeforhøyer. Kunne nok tenkt meg den var i 20/76, men det finnes jo så mangt å velge i når det gjelder 20/70 og. Spurte om å få brotsjet den opp til 76-kammer, men det vil de ikke anbefale pga trykk. Uansett, det blir jo bare skogsfugljakt, og 70-mm holder i massevis det.

 

Edit: Jeg bestilte den... Billig, og forhåpentligvis grei! Den skal uansett tilpasses og pusses, og til litt lerdueskyting og skogsfugljakt, holder den vel et år eller to, til vi finner ut at jakt er artige greier!

Edited by ko-stens
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...