Jump to content

Fjærsett til K, L frame


Pedro L

Recommended Posts

Hei

Skal bytte fjærsett på min gamle 586. Fikk 17 mai post fra en tilbyder: Reduced powerkit SWK/L/N-201 PRO-SPRING KIT FOR S&W K,L,N FRAME REVOLVER

Noen som har prøvd dette fjærsettet og kan si noe om kvalitet? Har vel Wilson og Wolf som alternativene?

 

https://www.brownells.no/epages/Norge.sf/no_NO/?ObjectPath=%2FShops%2FNorge%2FProducts%2F00740080665201%2FSubProducts%2F080665201&utm_campaign=tms_product_55&utm_medium=email&utm_source=tms&tmsb=7w6mga2&tmrl=2c0y3&tmsl=pr-id-freq-browsed&tmty=e&tmcv=29&tmcs=b3karwn

 

Pedro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Fikk revolvermannen til å sette inn settet og han sa bare "da har jeg sett over den og justert litt her og der".

Nå har jeg egentlig ett større problem.

Den går bare av med Federal og jeg får ikke tak i en eneste hette.

Skrewed again! Damned if you do and damned if you dont tune.

Nå kan jeg tørrklikke med mitt nydelige avtrekk og skyte med sønnens utunede 586 og Winchesterhetter på Lena neste helg;-)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har bladfjær er det ingen stor sak å stramme den. Ikke er det noen store muligheter for å tøyse til revolveren heller, utover det som allerede er tøyset til - nemlig at hanen ikke slår hardt nok til å sette av alle typer tennhetter.

 

Hvis det er ei skikkelig "reduced power" fjær er det ikke sikkert at du klarer å stramme den nok til å sette av alt av tennhetter, da er det å bytte tilbake til fabrikkfjæra og heller slakke litt på den. Dette krever litt prøving og feiling. Selv bruker jeg et Miculek fjærsett, men jeg endte med å sette inn igjen fabrikkfjæra til hanen. Har mye fabrikkammo liggende, så jeg er avhengig av at den fungerer med all slags ammo uten å måtte justere i hytt og pine.

 

Miculek-slagfjæra fungerte for øvrig helt greit innendørs, men den gikk nok helt på "grensa", selv med Federal-hetter. Og da jeg deltok på et feltstevne i nesten kuldegrader ble det selvsagt plutselig noe helt annet - da ble det klikk på stort sett alt. Da bestemte jeg meg raskt for at dette gidder jeg ikke, og satte inn igjen fabrikkfjæra.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...