Jump to content

Funksjonsfeil STI


Spitzer

Recommended Posts

Har akkurat kjøpt meg en brukt custombygd STI 2011 i 40 S&W opplevde en god del funksjonsfeil, ca. 1 av 5 hetter går ikke av. ser ut som det er veldig svakt anslag på hettene, er Sellier og Bellot hetter i den harde enden av skalaen?
Hammeren ser også ut til å være av den lette typen noe som heller ikke hjelper.
Er det noen andre hetter jeg burde prøve? bytte fjær? bytte hammer?

Avtrekket er nydelig sånn som det er nå, vil bytte av hammer eller fjær påvirke dette?

FullSizeRender.jpg

IMG_0722.JPG

IMG_0721.JPG

IMG_0719.JPG

Edited by Spitzer
La til bilde
Link to comment
Share on other sites

Hardere hammerfjær vil nok hjelpe, om tennstempellengden er riktig og alt annet ok. Bytte av hammerfjær vil trolig endre avtrekket. 

 

S&B er myke, marginalt hardere enn federal bare. 

 

Mange har en tendens å gå ned på hammerfjær for å få avtrekket bedre, det er rett og slett feil tilnærming, 2011/1911 bør ha bra avtrekk, og spise riflehetter, hardere hammerfjær og svakere rekylfjær hjelper også til med å få den raskt på målet igjen med mindre dip. 

Link to comment
Share on other sites

Ta ut løpet og hold det med munningen ned.

Slipp en patron nedi kammeret.

Hvordan flukter hylsebunnen mot løpsenden? Vis oss bilde. Skal være flush.

Med løpet i pistolen: Hvor stor klaring er det mellom løpsenden og støtbunnen. Skal være minimal. Vis bilde.

 

Litt OT: Anslagene er litt ute av senter, men mindre enn et par av mine pistoler. Du kan likevel ta en sjekk på at åpningen til slagstiften er rund og ikke oval.

 

 

Link to comment
Share on other sites

På 5/16/2017 den 17.16, aps skrev:

2011/1911 bør ha bra avtrekk, og spise riflehetter, hardere hammerfjær og svakere rekylfjær hjelper også til med å få den raskt på målet igjen med mindre dip. 

Hva mener du med spise riflehetter? bør jeg bruke SR hetter? de er vel litt høyere enn SP? Og angående rekylfjær, er ikke det en del av den multifunksjons bladfjæra som står i mainspringhousing? Eller er det noe eget?

Link to comment
Share on other sites

9 minutter siden, aps skrev:

Hammerfjæra er den som går parallelt med 3 finger fjæra, i baksiden av grepet, spennes fra huset nede. 

 

Denne du tenker på? 53mm lang ukomprimert, 5,25mm i diameter.

 

BTW, takk for hjelpen.

 

Dette er ei fjær som fulgte med pistolen sammen med ei rekylfjær

 

IMG_0728.JPG

Edited by Spitzer
Link to comment
Share on other sites

Ja alt det der ser jo tilforlatelig ut.

 

Lader du selv? For alt jeg vet så er du en skikkelig erfaren hjemmelader. Men hvis hettene likevel står noe høyt så vil slagstiften bruke noe av sin energi til å dytte hettene dypere i hettelommene før noe som helst sier pang.

 

Ellers er jeg enig med aps om at det er bedre med en hardere hammerfjær.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...