Jump to content

Brukt jaktradio med kun 2 kanaler


Skytter1111

Recommended Posts

God dag. Kom over en icom f34gs på finn for 600,- og tenkte det var et godt kjøpt. Fulgte med skogsantenne bc160 lader og 12v lader. 

 

Når jeg dro ut for å plukke den opp la jeg merke til at radioen kun hadde to kanaler som het vinsj 1 og 2, stod selvfølgelig ikke noe om dette i annonsen. Tok den med meg uansett. Hadde vistnok blitt brukt i båt. Jeg derimot skal bruke den på jakt. Skulle gjerne ha fjernet de eksisterende kanalene og lagt inn jaktkanaler.

 

Noen som kan forklare meg hvordan man reprogramerer denne radioen eller gjerne hvem jeg kan sende radioen til for å få dette gjort.

 

Takk for svar.

Link to comment
Share on other sites

Alle forretninger som selger icom radioer kan ordne programeringen for deg. Men jeg tror du har flere kanaler på radioen din. Hvis du holder den nederste knappen på siden inne i ett helt sekund vil den skifte til andre kanalgrupper. Du har sikkert både jakt og sankekanaler der.

Link to comment
Share on other sites

Se der ja. Fikk opp Bank 1-7 som inneholdt sikringskanaler og sanking. Det var da Bank 6 som hadde kanalene som het vinsj 1 og 2.

 

Når jeg har lånt radio tidligere har det blitt brukt norsk jakt 1 osv. Ser ikke til å finne de. Så da bærer det kanskje til en icom forhandler for å få lagt inn dette? Vanskelig å gjøre selv?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...