Jump to content

Skogsfugl egg og snøvær.


Pøl

Recommended Posts

Hei! Er det noen som har peiling på hvordan skogsfuglen takler snøvær i eggleggingen? Passa ekstremt dårlig med den snøen som kom nå. Røyene blei parra 23. Apr. Ei uke etter kom 60cm nysnø ?. Hadde kamera på orrleik. 5. Mai kom det høner tilbake på leiken da var mesteparten av snøen borte, men i dag kom nye 30cm snø?. Må si jeg er lite optimist i år.

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Pøl skrev:

Hei! Er det noen som har peiling på hvordan skogsfuglen takler snøvær i eggleggingen? Passa ekstremt dårlig med den snøen som kom nå. Røyene blei parra 23. Apr. Ei uke etter kom 60cm nysnø ?. Hadde kamera på orrleik. 5. Mai kom det høner tilbake på leiken da var mesteparten av snøen borte, men i dag kom nye 30cm snø?. Må si jeg er lite optimist i år.

 

Hei. 

Såfremt eggene ikke er klekket vil jeg tro det ikke har så mye å si. Høna ligger vell å ruger, og da vil jeg ikke tro eggene skal ta noe skade av snøen.

Etter klekking mener jeg å ha hørt at kaldt vær vil være negativt, da mor må ut av redet å finne mat, noe som utsetter kyllingene for kaldere temperaturer.

Sikkert noen andre her inne på Kammeret som kan bekrefte, eller avbekrefte den teorien jeg her har presentert :) 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...