Jump to content

Rcbs Chargemaster lite


Elgjaeger

Recommended Posts

Noen som har anskaffet eller prøvd den nye RCBS Chargemaster Lite? Ser at Cabelas skal ha $ 260 for den, etter det jeg har lest er den like rask som Chargemaster 1500 Combo, litt lavere spec på vekt, men mer moderne, omstillbar 110v og 220V og regner med den er bedre enn Lyman Gen 5 og Gen 6. Skal til USA om en måned så regner med jeg tar med en hjem, men hadde vært interessant å hørt om noen har erfaringer med denne.

Link to comment
Share on other sites

Raskere, du kan justere hastighet selv, så du kan jo optimalisere hastighet etter type krutt. Også vil jeg tro at vekten på RCBS er av bedre kvalitet. Jeg har hatt begge typer, begge vektene har av og til litt variasjon i kruttmengde,  0,1-0.2gr, men Lyman oftere enn RCBS 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mitt er kommet til Norge?

 

FBI var  tydligvis interessert da jeg sendte kofferten hjem, de hadde sjekket denne samt en annen koffert med dier og ladeutstyr. De etterlot alt i bra stand samt en hyggelig hilsen om kontrollen. 

 

Har ikke fått prøvd det enda.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 11 months later...

Min drifter om jeg putter 50grams vekta på skåla før den har telt ned under oppstarten. Etter oppstart og den får gå i null før noe vekt legges oppå drifter den ingenting.

 

Men ingen av dele har ført til ulikt resultat når den dispenserer krutt. Kontrollerer alltid med RCBS kontrollvekter før under og noen ganger etter bruk.

Edited by hunter boy
Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker at så lenge vekta er stabil de første 3-4 minuttene etter dosering så burde vel det være rikelig med tid for de fleste til å fylle over i hylsa. Uten å ha særskilt stor kompetanse på ulike kruttdispensere så tror ikke jeg det er andre en RCBS sin matchmaster som holder over snittet høy kvalitet innen for kategorien dispenser. Er man mer pirkete en det så er det diverse apparater beregnet for medisinsk bruk som gjelder.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...