Jump to content

Kikkertsikte på Banekrag.


Recommended Posts

Hei 

Jeg har et lite prosjekt om å sette kikkert på en gammel Banekrag. 

Planene er å bruke dette festet http://www.brownells.com/optics-mounting/rings-mounts-bases/mount-sets/u-s-krag-mount-prod26103.aspx 

Har hør mye bra om dette settet på kammeret tidligere. Men det jeg lurte på, var om folk her inne har noen forslag til et billig billig kikkertsikte.

Har nesten ingen erfaring med kikkertsikter tidligere har alltid bare brukt åpene sikter og dipoter. 

 

Eirik 

Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, Ei tohi varjata skrev:

Et billig, billig kikkertsikte er ikke verdt pengene.

Det er mye bedre å kjøpe en brukt middelsklassekikkert enn en ny Kindaprodusert dassrull fra XXL.

 

Hva skal du skyte/jakte, hvilke hold blir det, og skal du skyte i skumring?

 

Ja ser den, tenkte å kjøpe brukte.  

Nei planen er kun og skyte på 100 til 200 meter ikke noe fancy saker.

Da rådyrjakt og sånt. som sagt har jeg nøyd meg med åpene sikter tidligere og det har egentlig gått greit det. 

Link to comment
Share on other sites

Du kan også se etter Redfield ( Gammel type var blant de beste amerikanske, ny type er økonomiutgave av Leupold), Bauch&Lomb/Bushnell Elite 3200, 4200 og 6500. Flere av Burris siktene er gode, pris tatt i betraktning. Men de har ganske omfangsrikt okular og jeg er ikke så sikker på om det er gunstig i kombinasjon med flaggsikring.

Til en Krag hadde jeg kjøpt en Leupold 1-4, 2-7, 2,5-8 eller 3-9 med Duplex eller helst Heavy-duplex retikkel. Disse kan du vri 90 grader for å sikre uproblematisk hylseutkast.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Siden det da vil bli kilovis med krøll om man prøver å skru inn siktepunkt og treffpunkt på ulike hastigheter, fungerer det å forlegge siktepunkt et par centi til venstre for ønsket treffpunkt og så bare skru for høyde?

Edited by SofaBamse
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...