Jump to content

Skifte rekylbrems Colt Hbar


hipshot

Recommended Posts

Jeg har tenkt å sette på en comp.

 

Hvordan får jeg av flammedemperen? Er den festet med en pin på noen måte eller locktite? 

 

Jeg har prøvd med alle krefter i skrustikke men den sitter som sveiset.

 

Youtube viser eksempler der enkelte er pinnet mens andre kan lett skrues av - har det kanskje med fabrikatet å gjøre?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Det er en 20" du har? Skal vel normalt sett ikke være sveiset. Det har stort sett med løpslengde å gjøre. I USA er det mange som kjøper 14.5" løp som de monterer en flammedemper på som festes med pin som blir sveiset/loddet fast for å lage en total lengde på 16.1". De slipper da å registrere den som en SBR.

Lengre løp pleier man som regel ikke bruke en sveiset pin på. Men skulle de ha gjort det og du ønsker å bytte flammedemper, må du slipe vekk sveisen og banke ut pin'en før du kan skru.

 

Kan du se en sveis på den? Det er normalt synlig om det er slik. Se: Bilder
 

Link to comment
Share on other sites

Det er ingenting som tyder på at det er noen form for pin eller sveis.

 

Skal de sitte så godt fast? Jeg er litt usikker på hvor mye makt jeg skal bruke (men har egentlig brukt mye.).

 

Kanskje jeg skal forsøke å varme den opp? Jeg har en blåselampe så det går an.

Link to comment
Share on other sites

Nix. 

 

Jeg varmet i tre omganger, men den sitter dønn. 

 

Hvor varm skal den bli? Jeg brenner meg godt om jeg tar på den.

 

Det er forøvrig en crush washer ( blank, uoriginal?) bak demperen, det tyder på at den ikke er sveiset. Eller?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg tok meg sammen og gjorde et nytt forsøk.

 

Litt mer varming (mye) og litt banking på nøkkelen så kom den.

 

Så fikk jeg også konstatert at med og uten flammedemper er det liten forskjell på rekylen og munningsvipp. Men komp'en gjorde jamen forskjell, det skal bli gøy å prøve dette fremover.

 

Det er en Precision Armament komp med for standard klasse. Jeg har ikke prøvd mye annet, denne er min første komp både for rifle og pistol. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...