Jump to content

Hjelp med identifisering av gammel våpen som har godt gjemt på et rom i 30 år.


carty6

Recommended Posts

Vet noen hva slags våpen dette er? fikk høre at det kansje var fra før 1840 men er ikke noe navn på den, eller noe merke. eneste som er sikkert er at den er 28 år gammel for så lenge går den ligger på et rom hjemme hos oss. Så da tenkte jeg å kansje finne ut hva den er og hav den evt kunne være verdt. Er det ekte ? hvordan kan jeg finne ut om det er autentisk?

Edited by carty6
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, DoctoRoy skrev:

Etter avtrekkerbøylen og skjeftefasongen å dømme så kan det være et mellomeuropeisk 1700 talls gevær med flintlås. 

Har du noe navn på den? Hva tror du en sånn her er verdt? Var noen som ville kjøpe det av meg for 1500, Tor du det er en god pris?

Link to comment
Share on other sites

Det kom seg med klarere bilder. Slik den nå fremtrer så likner det mer på en Denix kopi av et våpen. Denix er et spansk firma som opp gjennom årene har laget kopier av mange slags våpen. Felles for disse er at de ikke kan skytes med.

Låsen kan se ut for å være av støpejern dømt utfra restene som står igjen. Med en vekt på 1,7 kilo så vil jeg si at det ikke er et ekte gevær. Basert på at det jeg antar stemmer er et bud på 1500,- helt greit.

 

Link to comment
Share on other sites

17 minutter siden, DoctoRoy skrev:

Det kom seg med klarere bilder. Slik den nå fremtrer så likner det mer på en Denix kopi av et våpen. Denix er et spansk firma som opp gjennom årene har laget kopier av mange slags våpen. Felles for disse er at de ikke kan skytes med.

Låsen kan se ut for å være av støpejern dømt utfra restene som står igjen. Med en vekt på 1,7 kilo så vil jeg si at det ikke er et ekte gevær. Basert på at det jeg antar stemmer er et bud på 1500,- helt greit.

 

Ok. tusen takk for hjelpa ? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...