Jump to content

Utstyr/våpenskuff under hundebur


msteiro

Recommended Posts

Ser på ny bil, og foreløpig ser det ut som at en stasjonsvogn er mest aktuelt. Feks Skoda Superb har veldig mye oppbevaring under bagasjerommet, men det er jo helt utilgjengelig med en gang man setter hundebur inn i bilen. Løsningen der ville kanskje vært å dele platen i to på en måte for å kunne åpne ene halvdelen.

 

En tanke leder til en annen, og begynte å se på bilder av håndverker biler (evt den gjennomsnittlige amerikanske truck). 

For å utnytte dødrommet over hundeburet, og evt stive av platen i bagasjerommet hadde jo en ekstra lang skuff under buret vært helt perfekt. Et annet pluss er at man kan ha med våpen i bilen uten å måtte være redd for at fruen tenker at kjølebagen full av mat helt fint kan ligge oppå riflebagen. Har en hardcase også, men tar desto mer plass, og har ofte med 4-5 våpen.

 

Noen som vet ca pris på en komplett seksjon med ramme og skuff vil koste?L100xB60xH30 ca. Kanskje det blir to skuffer a 30 bredde. 

 

Fruen snakker om familieøkning Er jeg heldig får jeg overbevist henne om at dette er absolutt nødvendig for å få plass til barnevogn ;)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, foreslått pickup, men fruen var lunken ;)

Tanken er at hvis skuffen ikke er for høy, kan hundeburdet stå vanlig oppå den. Blir uansett lavere totalt enn buret i suven nå. 

I forhold til våpen, så ser det ikke ut som disse lider noen nød :)

IMG_9112_21-1024x682.jpg

 

Edited by msteiro
Link to comment
Share on other sites

Pickup med hardtopp og bedrug blir i praksis en svær stasjonsvogn. VW Amarok har veldig lite av traktorfølelsen man får i andre pickuper, den er mer som en litt eldre personbil komfortmessig. Bonus er at du får hengerkapasiteten med på kjøpet. Det burde være mulig å få tak i en brukt en fra -12 eller -13 til en rimelig pris, da er det ikke all verden kostnad å sette inn baksetene.

Link to comment
Share on other sites

Min dagligbil er sykkel på vei til jobb, ellers blir den ordentlige bilen brukt til langturer etc.

Hadde jeg øynet håp om en pickup, hadde jeg nok ikke spurt så spesifikt, men setter pris på samlivsråd ;)

Blir gift om to ukers tid, og har hørt rykter om at det ikke blir enklere da...

Link to comment
Share on other sites

20 timer siden, msteiro skrev:

Fruen snakker om familieøkning Er jeg heldig får jeg overbevist henne om at dette er absolutt nødvendig for å få plass til barnevogn ;)

 

14 minutter siden, msteiro skrev:

t om to ukers tid, og har hørt rykter om at det ikke blir enklere da...

Her lukter det slutt på både bikkje, jakt og våpen... Du begynner å få seriøst dårlig med tid!!!

Link to comment
Share on other sites

Det første du må gjøre er å få alle involverte enig i at ny bil må til. Så spør du hvilken type bil hun mener er fornuftig. Dra så og se på denne. På veien dit plukker du med deg en barnevogn du får låne, og ber henne putte den inn i den "fornuftige" bilen. Helt uten at du hjelper henne, naturligvis. Stå gjerne ved siden av og skrik som en unge mens hun holder på.

Så gjentar du øvelsen med en pickup med topp på. Mulig det vil få ting på gli.

Deretter tar du henne med deg på skytebanen og sørger for å få henne hekta. Dersom du vet at du skyter bedre enn henne så får du lage noen fluer, og vær veeeeldig imponert over at hun skyter bedre enn deg. Gjør det til en så positiv opplevelse som mulig.

Link to comment
Share on other sites

Hehe mye gode råd her :)

1. Fruen er allerede hektet, hjalp ikke at hun felte elg første gang med i jaktlaget til svigers. Skyter irriterende godt og.

 

2. Ettersom fruen ofte er med på jakt, blir det vanskelig med egen jaktbil. Selv om jeg har tenkt tanken.

 

3. Hund, jakt, og våpen er trygge :)

 

Men ja, ideen med å ta med hundebur og barnevogn til bilhandler er registrert, kanskje jeg tom. får låne skrikerungen til en kompis for å presse henne litt ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...