Jump to content

270 wsm A-frame


BigBore

Recommended Posts

MRP - begynn på 60 grain og slutt på 62 (ca). Med den anbefalte patronlengden,

 

Grunnen til at jeg tenker sånn, er at a-frame angivelig skal være en kule som gir hurtig trykkoppbygging. Derfor velger jeg et intervall fra en annen kule som gir en relativt hurtig trykkoppbygging, Barnes TSX i samme vekt. Maksladningen, 62 grains, ble skutt 10 (s 262, andre kolonne) ganger av forfatterne av Ladeboka 7 uten videre tegn på hylsa. Så personlig opplever jeg denne som trygg meg god margin. Min TSX lading er 62,3gr MRP.

 

Hvorfor MRP av de to? Man opppnår høyest hastighet, uten farlig trykk iflg Quickload, ladebok med mer. 

 

Håper det var noe nytte i innspillet.

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

MRP krutt og 140grs A-frame 73mm og fed215

62,5-893ms

63,0-896ms

63,5-900ms

64,0-909ms

Hadde regnet med høyere fart. Presisjonsmessig var det heller ikke så bra, men best med mest 64grs krutt. Så nå er spørsmålet, mer krutt eller annet krutt?

Berger 150grs gir 859ms med 57,5grs N4.

Link to comment
Share on other sites

Ksn fotstå du er skuffa med såpass moderat fart (kort løp?) .

 

Har ikke ladet a-frame selv. Jeg har likevel inntrykk av at denne kan være utfordrende å få presisjon med for noen. En accubond eller partition tipper jeg du lykkes med. Spennende å høre hvordan det går!

Link to comment
Share on other sites

65grs - 924ms

65,5 - 931ms

66,0 - 939ms

66,5 - 947ms

Beste samling ned mot rett over 1cm. ? Men dette er bare 1stk 3skudd av hver. Så må forske litt til. Virket ikke som det var konsekvent dårligere eller bedre oppover stigen. Samlingene hoppet  liksom litt. 

Edited by BigBore
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 3 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...