Jump to content

Namibia - jakt og naturopplevelser på budsjett?


Jeger68

Recommended Posts

Hei.

Jeg trenger noen innspill på en jakttur. Far min er nå 76 år. For 25 år siden fikk jeg ei nyre av han og neste år er jeg 50 år så nå har jeg lyst til å ta han med på en tur!

Han har pratet om at han vil til Irland, men vi var i Sør-Afrika for 15 år siden og jeg vet han gjerne kunne tenkt seg en Afrika tur til, men han synes det blir litt dyrt og langt.

Jeg var i Namibia for 5 år siden og har veldig lyst til å dra tilbake. Ble veldig fascinert av jakta og naturen. Reiste da med Enjoy Hunting og SMJ safaris og hadde en kjempetur. Særlig jakta i fjellene var utrolig flott.

Jeg trenger nå tips og anbefalinger til en jakt der vi får oppleve flott natur og fin jakt men uten at det koster så mye. Har vurder SMJ safaris på nytt med. Pen trofeer og culling i deres område i nord. Der var jakta veldig god men naturopplevelsen ikke så bra pga flatt terreng og tett Bush. Imidlertid kan jeg ikke glemme fantastisk sporingsjakt på elan noe jeg gjerne skulle opplevet igjen. 

Min far er sprek og har ikke noen problem med å gå 2 mil i fjellet på rypejakt, men jeg ønsker en rolig jakt med god tid, naturopplevelser og noen gode jaktsituasjoner. Hvis vi får til en dag eller to med fuglejakt også hadde det vært helt topp! Jeg vet at vi kan få dette i Sør-Afrika, men jeg trur far min ville få en fantastisk opplevelse i Namibia med enorme arealer og lite folk.

Tips og råd mottas med takk! 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Har også vært der du beskriver fra Namibia.Både i fjellene, og oppe i nord. Sporing på Eland må bare oppleves.Planlegger ny tur neste år. Da jeg var der, la vi inn en todagers tur til Etosha, aldri sett så mye dyr i mitt liv før. Kom tett på løver bla.

Reisebrev ligger her..

http://www.kammeret.no/topic/57840-bush-amp-pleasure-et-reisebrev-fra-namibia/#comment-916104H

På neste års tur har vi også lagt inn fuglejakt. Skal ikke være noe problem dersom det ikke er midt i klekking. Vi venter også på svar på muligheten for å jakte plains game oppe i big5 området som er på over 8 mill.mål.

Vurderte også tigerfiske oppe i Caprivi sist. Tiden, og pengene gjorde at vi droppet det. Kort fortalt, Enjoy fikser det meste. De sjekker hvertfall muligheten for deg. Ta en tlf., eller send en email til Dag. Vet han er der nede nå, og koser ræva av seg :winke1:

Har jaktet med Louw Van Zyl. Du kan jo sende en forespørsel med ønsker. Stille kar, med masse kunnskap, og ikke minst en jævel til å få deg nært på...

http://www.trackatrailsafaris.com/

 

 

 

 

Edited by Ruger #1
Link to comment
Share on other sites

Kan anbefale Johann Veldsman og Shona Hunting Adventures på det varmeste ;) http://shona-adventures.com/
Unik plass ute i villmarka, ingen gjerder, frittgående vilt og fantastisk natur for ikke å snakke om Tualuka, hovedkvarteret.
Hvordan de ligger an prismessig aner jeg ikke, men her bør en vel uansett sammenligne hva en får for pengene totalt sett.

Her er jaktrapporten min fra 2011.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...