Jump to content

Blanding av 2-komponent epoxy


Jeger'n

Recommended Posts

Da har jeg nok gått skikkelig i baret, men forhåpentlig er jeg ikke den første og neppe den siste.
Blanda litt sakteherdende basis og herder for et par dager siden og limte inn et par knivblad. Skulle sjekke disse i dag og da har ikke limet herda. Trolig har jeg blandet feil så det ble for lite herder, men dog da du. Noen som kan svare på om dette vil herde bare det får stå litt til, eller er det å dra ut knivbladene og forsøke å "lokke ut" resten av smørja for så blande ny mixtur med tro på et bedre resultat?

Link to comment
Share on other sites

Hei, for å få opp farten på herdingen hjelper det med varme. Men, tviler på at det hjelper etter så lang tid. (Men er verd forsøket)

Har også en mistanke om at du har brukt for mye herder, ikke for lite.

Ved liming av skosåler etc. er det vanlig å bruke mer herder enn anbefalt for å få epoxyen til å være myk etter herding.

Tror du nok må fjerne smørja og starte på nytt.

Edited by 350 Rem mag
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Jeg dro det ut og blanda nytt. Var ikke enkelt å få ut den gamle smørja inne i skaftet, men jeg håper det holder. Da jeg kikket på tubene for å se hvor mye som var brukt, så vises det nok at jeg har vært snau med herderen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...