Jump to content

Lyddemper til 375 h&h med kort løp


jalla

Recommended Posts

Du får forhåpentligvis bedre svar etterhvert, men jeg bruker jd184 på en 9,3x62 som jo er et litt svakere kaliber, men jeg har brukt den hard og har skutt et feltstevne i jegerklassen på 36 skudd på relativt kort tid. Jeg har og skutt tilsvarende eller mer på skytebanen på trening. Dette tåler jd184 fint, og 9,3ǹ min har bare 42cm løp.

Når det er sagt er det ikke mye demping jd184 klarer i denne sammenhengen , og jeg ville ikke skutt så mye uten hørselsvern, men rekylen dempes godt.

Edited by pererik
Link to comment
Share on other sites

En 375H&H  har såpass mye gass at det krever en kraftig demper- spesielt med såpass kort løp. Og en JD184 er ikke rare greiene på volum. Har en selv på en 8x57- og til dette kaliberet er den helt grei. Jeg kjenner til eldre Hausken som har blitt blåst av 375H&H- men de  siste modellene har nok blitt bedre. G.Larson her på forumet har en kortløpet .375 m/demper som jeg tror fungerer bra- hør om han kan gi deg noen tips.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 6 months later...

A-tec Herz 87 bygger 87 mm, finnes for 375 og er magnumgodkjent. Har en slik på .300en. Tar en god del rekyl, munningsflammen og demper verste smellen. ( Ikke dropp hørselvern med denne)  Kjekt når en jakter i bygda i nærheten av folk, i både sene kveldstimer og tidlig på morgenen. Blir fort varm da. Etter en 3-4 skudd er varmeflimmeret så ille at det knapt mulig å sikte noe presis, men til jaktbruk er ikke det noe problem. Større demper hadde selvsagt vært mer effektiv på alt, men når rifla er lang nok, og har nok vekt framover fra før, ble dette et greit nok kompromiss.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...