Jump to content

Regler for å øvelsesskyte bak på jordet


Finni84

Recommended Posts

Hei, fikk klage fra nabo gård i dag da jeg dreiv å øvelses skjøt bak på jordet mitt. Står selv ikke langt fra stolene og skyter mot blink du ser midt på bildet. God sikt til alle kanter så skal ikke være noen fare ved det.

Er det noe som tilsier dette ikke er lov? Takker for svar

jakt.jpg

Link to comment
Share on other sites

Godt forhold til naboer er jo veldig individuelt. Jeg bor i en liten bygd. Ikke noe tettbygd strøk. Men den ene naboen her klager på absolutt alt man foretar seg,. Så lenge jeg har sikker bakgrunn og grunneiers tillatelse (min grunn) så kan det ikke være noe problem med dette slik jeg ser det. Takk for svar.

Edited by Finni84
Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig er det litt støy når man skyter med hagle, selv om man har lyddemper. Men er jo ikke slik jeg skyter 100 skudd. skyter 5-10 skudd nå og da...

Så ser ikke på dette som noe problem. Er jeg på jakt og har et rådyr på jordet, lar jeg ikke være å skyte det pga naboen er redd litt støy

Edited by Finni84
Link to comment
Share on other sites

:) naboen er ikke helt god...bor på en bondeplass og gikk over til en annen bonde med hane og ba han drepe den grunnet alt bråket den laget på morgenen....om ikke gjorde han det.

Så han er en person som klager på alt. Ikke en person jeg har noe godt å si om

Link to comment
Share on other sites

Du trenger ikke gjøre noe som helst med det. Men det kan være lurt å ringe det lokale politiet og fortelle om din skyting. Da har de hørt din versjon, og du slipper å risikere at utrykningsstyrken plutselig står der pga en telefon fra naboen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...