Jump to content

2stk like løp til Blaser


BigBore

Recommended Posts

Søker men finner ikke svar.

Jeg har allerede en pipe i 9,3x62 reg til min Blaser, men denne veldig kort. Ønsker å kjøpe en pipe til i 9,3x62 som skal være i full lengde, uten å selge den korte. 

Vet at du ikke trenger å søke dersom du bytter inn men, må jeg søke på nytt om jeg vil ha 2stk i same kaliber?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nå iallefall 7-8 i samme kaliber... Det har vel de fleste DFS-skyttere som ikke liker å kaste ting 9_9

Pipe i samme kaliber kan du bare kjøpe uten videre seremoni, ingen krav om å levere inn eller selge den gamle. Forhandler sender inn papirer og du får våpenkort automagisk etter noen måneder.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Fra forhandler - ikke søke

Fra privat - må søke

RETT?

Det stemmer.

§ 22.Erverv av pipe og glidestykke

Hos autorisert våpenhandler kan innehaver av våpenkort uten politimesterens tillatelse erverve geværpipe, revolverpipe og pistolpipe kamret for samme kaliber som den som skal skiftes ut, mot å fremvise våpenkort og legitimasjon. Forhandleren skal i tillegg til de opplysninger som er nevnt i § 40, også protokollføre våpenkortets nummer og utstedende myndighet. Dersom våpeneier beholder gammel pipe, skal dette noteres i forhandlerens protokoll, og ny pipe registreres hos politiet etter melding fra forhandler. Ved distansesalg skal kopi av våpenkort og legitimasjon vedlegges bestillingen, og forsendelsen skal skje som rekommandert post.

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...