Jump to content

S&W model 41 Vs S&W 617 22lr


Sako.308

Recommended Posts

Hei jeg nå begynt å skyte i pistolklubb og har så smått begynt å vurdere valg av mine første våpenkjøp. Har tenkt å søke på 2 våpen : Smith&Wesson 686 og en pistol/ revolver i 22lr.

Vurderer 2 muligheter.  S&W model 41 22lr pistol og S&W 617 22lr revolver. Hva er det fornuftig å velge her ? Fordeler ulemper med pistol vs revolver i 22lr ?

Håper noen kan gi meg noen fornuftige svar .

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fordel revolver i 22lr: 

-ikkje avhengig av kruttladning for å funksjonere, spiser alt fra eikenøtter til stinger

-hvis du får klikk treng du berre trekke av på ny 

-ingen fare for matefeil 

-du har ein 686 (L-ramme), 617 er K-ramme; likt grep/avtrekk, ca samme størrelse og vekt

 

Veit ikkje kva du skal bruke den til men eg vil påstå at 617 er ett meir fornuftig supplement til 686 enn m41. Eg har ingen 686 men har allikevel veldig lyst på ein 617 ;-) 

 

ps: pass på å kjøp 10-skudds varianten av 617!

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder NSF programmene vil nok M41 være et bedre valg enn revolver.
Det samme gjelder finfelt med korte skytetider, der har pistol fordel framfor revolver.
Jeg har både M41 (er til salgs) og revolver M 17 Masterpiece, og med god tid skyter jeg bedre med revolver single action enn pistol.
Men når skytetidene krymper, er pistol absolutt en fordel.

Link to comment
Share on other sites

En M41 er ganske konkurransedyktig i nsf finfelt. En modell 17 (617) er egentlig ikke brukanes til annet enn revolverfelt for jr eller ombygging til spesial revolver. Du må akseptere relativt tungt DA for å unngå klikk på 22 ammunisjon, så da er den ikke spesielt konkurransedyktig i finfelt. Så hvis du finner en pent brukt M41 til en OK pris ville jeg anbefalt den. Du kan spandere et Karl Nill anatomisk skjefte på den, da blir den nesten fullgod matchpistol - hvis du ikke først som sist bør se etter en skikkelig matchpistol i 22.... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...