Jump to content

2 forbund, 1 klubb


Kandal92

Recommended Posts

Tanken om å kombinere NSF og DSSN i én og samme klubb har svirret rundt i hodet mitt en stund, men er dette mulig å få til?

Nå har jeg ikke sjekket mye rundt dette temaet, så for alt jeg vet kan dette allerede være gjort av andre.. Noen her som vet mer om dette enn meg?

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Erlend Meyer skrev:

Det vanligste er vel at man oppretter en egen DSSN-gruppe innenfor en eksisterende NSF-klubb.

Klubben jeg tilhører er organisert på den måten.
Jeg skyter begge grener, men NSF - skytingen er blitt taperen både når det gjelder grunnleggende skytetrening og klubbstevner.
Dynamisk appellerer tydeligvis mer til de unge, og fokuset er i hovedsak der.

Link to comment
Share on other sites

Noen klubber har svjv krav om at en først tar sikkerhetskurs og nybegynner-treningen i NSF-regi først, det kan kanskje være fordelaktig.

Jeg hørte en fin kommentar om en kamerat som (i likhet med meg) hadde bakgrunn fra felt: "Det går kanskje ikke så fort, men han treffer jaggu bra". Det har jeg sett en del som bare har skutt DSSN slite med, de har aldri fått trent ren presisjon.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ipsc straffer bom HARDT, så å det med bare plaffing har jeg aldri skjønt. Hvert år skyter jeg stevne med skiver på 75 meter og småstål på 30-40.

Har sett tendensen dere referer til dog, grunnlaget for både nsf og ipsc/dssn er preisjon, så å kunne skyte er must ;) 

Link to comment
Share on other sites

Joa, men det ser jo unektelig imponerende ut når en spurter som om en har svigermor i hælene og skuddene kommer i MG-tempo ;)

Jeg fikk en aha-opplevelse på siste stevne jeg skøyt (litt for sent, da var jeg allerede lei). Hadde sittet med stats mesteparten av dagen, det var varmt og jeg hadde hodepine. Så på siste stagen gadd jeg ikke å løpe, så jeg fant ett sted hvor jeg kunne nå alle skivene innenfor noen få skritt. Holdene ble mye lengre, men alt for å slippe stress. Jeg gikk rolig, skøyt rolig og tenkte ikke mer over det før jeg gikk gjennom resultatene. Jeg scoret ikke langt unna de beste skytterne på stevnet :shock:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...