Jump to content

Jakte med kano


stieike

Recommended Posts

Hei,

Trenger litt hjelp/tips hvis det er noen her som har erfaring med jakt fra kano.

Jeg vurderer å kjøpe meg en kano til høsten og bruke den blant annet til and/gåsejakt. Dette er noe jeg ikke har noe erfaring med fra før. Er det noe spesielt jeg bør vurdere ved kjøp? Tenkte å kjøpe en Ally 16 DR.

Mvh,

Stian

Link to comment
Share on other sites

Det er skrevet mye her på Kammeret om jakt fra diverse kano-båt-kajakk-farkoster. Jeg tror konsensus er at kajakklignende fartøy er å foretrekke. Du vinner en del både på fart, manøvrerbarhet og sjødyktighet. Iallefall med rett kajakk. Men det kommer nok mye an på forholdene der du skal jakte, jeg vet om flere steder der en nok kunne jaktet effektivt med to mann i en kano, en bak til å padle, og en framme til å padle/skyte.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar M67 :)

Har lest en del av innleggene som har vært før, men det har ikke stått så mye om hvilke egenskaper en bør se etter i forhold til en kano. Grunnen til kano er at den skal også brukes med/av dama. Og så har jeg noen jaktkamerater som blir med.

Jeg har nettopp flyttet til Ås fra Trondheim, så jeg har tenkt litt å ta sikte på Vansjø. Eventuelt kjøpe en el-motor hvis jeg skal jakte alene, men jeg er usikker på om det blir for høyt støynivå. som sagt, denne jaktformen er jeg helt blank på :P

Mvh,

Stian

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...