Jump to content

303 , R8 eller 404


Nightmaster

Recommended Posts

Er i anskaffelsen av en ny rigg. Har fra før en 202 denne er satt opp med 9,3 og 6.5løp men pga knotete løpskifte blir denne kun brukt med 9,3

 

Og no er tida inne for å anskaffe en reserve i 6,5 eller 308.

Gjerne med hurtigmontasje. 

Er presisjonen på 303 god nok til å erstatte en boltrifle. 

Eller står valget egentlig mellom 404 og R8?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Litt vanskelig å svare på det du spør om, fordi den ene er halvautomat og de to andre repeter rifler ( bolt - og rett trekker) . Skal du anskaffe halvauto burde du gå for 308 W - som kalles også med god grunn for "automatdvergen". Av de to andre ville jeg valgt R 8 som leverer mer og bedre enn S 404 som også er (alt) for dyrt. Eventuelt skulle du også ta en titt på andre merker ... finnes gode saker og ting utenfor Blaserkonsernet også.

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke hevde å ha noen form for fasit her, men jeg hadde en 303 i 9,3 som ble byttet ut etter 3 år mot en 202 i samme kaliber i fjor.
Hadde en 202 Wolverine i 6,5 fra før som var kjempebra, men den er satt opp for konkurranse og brukes relativt mye i tillegg til at den tjener som reservevåpen i elgjakta.
Derfor kjøpte jeg ikke bare pipe til denne, men en komplett rifle til.

Jeg opplevde 303en som usedvanlig kresen på ammunisjon. Lader selv, og til slutt gikk det sport i å finne noe som rifla likte.
Den gikk usedvanlig bra med Naturalis og Accubond (god boltriflesamling), men stort sett dårlig med alt annet. Med dårlig mener jeg 40-50mm samling.
Norma Jaktmatch gikk helt elendig, såpass dårlig at jeg sluttet å kjøpe de for å få tomhylser, men kjøpte Lapuahylser og ladet selv, på tross av at dette ble dyrere treningsskudd ved første gangs bruk.

Jeg vet ikke om 303en fungerer bedre i 308Win, det er selvsagt mulig.

Likte balansen og oppspenneren på 303, og vurderte også R8 da jeg skulle bytte, men det ble 202 siden jeg hadde en fra før og endel greier til disse.
 

Link to comment
Share on other sites

Har som sagt 202, er godt fornøyd. Og skal ha en komplett reservebørse. Har barr prøvd 303 på skyttebio. Så veit ikkje samlingspotensialet. Den var i 9,3 og i praksis en enkeltskuddsrifle i dette cal med Sako heilmamtel. Likte rifla, likte oppspenneren og balansen. Men kunne godt tenkt meg å utnytta magasinet?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...