Jump to content

Registrere en Flobert 6mm


sistemann71

Recommended Posts

Hei.

Jeg spurte våpenkontoret i distriktet hva jeg skulle skrive på våpensøknaden for å søke om våpenkort på en gammel Falke i 6mm Flobert. Svaret var at når denne ikke kunne brukes til jakt, eller i konkurranser, og heller ikke var arv/kuriositet, så kunne hun ikke se at denne søknaden kunne innvilges. Finnes den noen her som har en slik registrert, og ble den registrert under noe annet enn arv?

Skulle gjerne hatt en slik, også registrert, så tar gjerne imot tips om noen vet noe mere enn våpenkontoret i mitt distrikt.

Link to comment
Share on other sites

9 timer siden, Olesøn skrev:

Den kan da brukes til jakt, så det er bare tull. Alle kruttvåpen kan brukes til jakt, men noen av dem kan vi ikke bruke i Norge. Den der kan du fint søke på til jakt uten at noen kan nekte deg. 

*Kremt*

Hvor mye krutt tror du det er i flobert'en da Mr Olesøn?  hæ? hæ? Få høre..  :P 

Link to comment
Share on other sites

Det tenkte jeg f*** ikke på... Jeg legger meg flat i forhold til bruken av ordet krutt, her skal vi ha en gjennomgang av rutinene, samt se på sannsynligheten for menneskelig svikt. 

Men dog, den er da fint godkjent til jakt all den tid vi ikke henger oss opp i annet en at det ryker av "drivmiddelet". 

Link to comment
Share on other sites

Flobert haglpatroner i 9mm inneholder en beskjeden mengde krutt. Antar ogsp 6mm gjør det, men har aldri tatt meg "råd" til å åpne en slik. "Eikenøtt" derimot inneholder jo ikke krutt, kun tennmiddelt driver fram kulen. Men nok om det.. Jeg forstår det slik at jeg kan få en slik registrert med å henvise til jakt? Jakt på skadedyr, f.eks.?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...