Jump to content

Skifte løp på Garand - børsemaker


LarryF

Recommended Posts

Også interessert i dette.

Har en Garand som jeg muligens må bytte løp i. Men jeg planen ble å kjøpe verktøyet og ta løpskiftet selv. Nettopp fordi jeg antok at det nok ikke var børsemakere som har erfaring og verktøy til det.

 

Men hvis det finnes, så er jo det en bra ting

Link to comment
Share on other sites

De fleste børsemakere bør jo klare dette.

Er løpet du skal bytte til, et med D-blokka allerede påmontèrt? Dette er jo ganske straight forward.

Om du må tilpasse D-blokka og sånt selv, så ville jeg nok gitt dette til en børsemaker. Såvidt jeg husker, krever den jobben å dreie ned løpet der blokka skal sitte.

Jeg har heldigvis ikke dette problemet, min Garand er en M1D originalt og løpet er i så godt som ny stand :-D

Link to comment
Share on other sites

Min er en vanlig M1 og det blir i såfall ett nytt Criterion løp. Selve jobben er vel ikke vanskelig. skru inn løp og gjøre kammeret ferdig med korrekt headspace. Trenger jo bare noe verktøy, men tvilte/er på at noen børsemakere i Norge har det. Og de gidder nok ikke kjøpe den inn for en eller to jobber.

Men er det noen børsemakere som har erfaring og verktøyet er det jo klrt enklest og billigst å få dem til å gjøre det. Men ellers kunne det vært morro å gjort det selv også.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Blokken er satt på, men når jeg skrur i løpet i kassen så går det ikke helt inntil slik som det gamle løpet, og jeg er litt usikker på hvor mye kraft jeg skal bruke. Overlater det gjerne til en børsemaker, men jeg har utstyret til å headspace hvis kammeret er litt kort så det kan jo hende jeg tilslutt gjør det selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...